افت دوباره شاخص کل در روز تعادلی بورس

شاخص کل بورس پس از رشد روز گذشته، در آخرین روز معاملاتی باز هم افت کرد در حالی که معاملات متعادل دنبال می‌شدند.
بازار سرمایه

به گزارش فولادبان؛ معاملات امروز بورس تقریبا متعادل دنبال شدند. پس از رشد نرخ دلار در روز گذشته و همچنین، شاخص کل؛ معاملات روز جاری به گونه‌ای رقم خورد که شاخص کل در روز پایانی معاملات این هفته مجدداً وارد فاز نزولی شد و افت کرد چراکه نرخ دلار در بازگشایی بازار ارز کاهش یافت و به گفته کارشناسان، سهامداران برای تهیه عرضه اولیه «فسبزوار» به فروش برخی سهم‌های خود روی آوردند. به این ترتیب، شاخص کل امروز 8 هزار و 664 واحد افت کرد و به یک میلیون و 488 هزار و 298 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز مانند شاخص کل حرکت کرد. این شاخص امروز یک‌هزار و 448 واحد کاهش یافت و روی خانه 450 هزار و 460 واحدی ایستاد. در این میان، گروه فلزات اساسی هم با فشار عرضه در سهم‌‌های خود روبه‌رو شد و با ریزش 8 هزار و 301 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 149 هزار و 570 واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد که روند بورس همچنان به همین صورت ادامه داشته باشد تا زمانی که تکلیف مسائل جدید سیاسی مشخص شود.

در معاملات امروز، نمادهای «سپید»، «آبادا»، «ولکار»، «شستا»، «کیمیاتک»، «ومدیر» و «ثبهساز» بیشترین تراکنش را داشتند. «شستا»، «فولاد»، «اخابر»، «فملی»، «رمپنا» و «پارس» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند و نماد «پارس» بود که کمی شاخص را بالاتر کشید. سه گروه خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی مانند روزهای قبل بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نمادهای فولادی امروز را با رنگ قرمز پشت سر گذاشتند و تنها نماد «فجر» بود که روز را سبز طی کرد. «فخوز»، «فنورد» و «فسازان» بیشترین ضرر را داشتند. «کچاد» و «کگل» هم امروز در میان نمادهای سرخ بازار بودند و نماد «ذوب» هم حدود 1.5 درصد ضرر کرد. هنوز خبری از عرضه‌های اولیه فولادی در بازار نیست، اما این سهم‌ها می‌توانند کمی بازار را تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *