استفاده غول فولاد جهان از پهپاد

کارخانجات آرسلورمیتال به طور شبانه‌روزی برای تأمین فولاد مورد نیاز جامعه مدرن کار می‌کنند. در سال 2020، آرسلور میتال 69 میلیون تن فولاد را در قالب کویل به گوشه و کنار جهان حمل کرد.

به گزارش فولادبان؛سایت ukconstructionmedia.co.uk در گزارشی از نحوه استفاده مؤثر پهپادها توسط غول فولاد جهان آرسلورمیتال منتشر کرده و نوشته است: آرسلورمیتال یک غول واقعی صنعت جهانی است؛ و وقتی نوبت به تاثیر آن در صنعت فولاد می‌رسد، می‌توانید اعداد و ارقام عظیمی را مطابق آن انتظار داشته باشید: با داشتن تأسیسات تولید فولاد در 16 کشور در سراسر جهان، مشتریان در 160 کشور و اشتغال 168000 کارگر.

استفاده غول فولاد جهان از پهپاد اخبار

کارخانجات آرسلورمیتال به طور شبانه‌روزی برای تأمین فولاد مورد نیاز جامعه مدرن کار می‌کنند. در سال 2020، آرسلور میتال 69 میلیون تن فولاد را در قالب کویل به گوشه و کنار جهان حمل کرد.

شرایط فوق‌العاده در کارخانه‌های فولاد

صنعت فولاد بر اساس ماهیت خود فعالیتی با خطرات متعدد است. هر روز، کارگران با ماشین‌آلات عظیم، سنگین، بلند و فوق‌العاده داغ حرکت می‌کنند و کار می‌کنند. در فرایند تولید فولاد دما به 1600 درجه می‌رسد و کارگران با فولاد مایع، ساختمان‌های غول‌پیکر و وسایل نقلیه در حال حرکت عظیم احاطه شده‌اند. امروزه، سلامتی و ایمنی پرسنل به وضوح اولویت اول در آرسلور میتال و به طور کلی در صنعت فولاد است. بر اساس آمار جهانی جمع‌آوری‌شده توسط انجمن جهانی فولاد، میزان آسیب در میلیون ساعت کار از 4.55 در سال 2006 به 0.97 در سال 2017 کاهش یافته است که 78.67 درصد کاهش یافته است.

صنعت فولاد همچنین منبع بزرگ انتشار CO2 است، زیرا برای تولید فولاد به مقدار زیادی مواد احتراق خام مانند زغال‌سنگ نیاز دارد. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، صنعت فولاد مسئول 7 تا 9 درصد از کل انتشارات مستقیم گازهای آلاینده از سوخت‌های فسیلی است.

همه این مواد در کنار هم یک کارخانه فولاد را به مکانی فوق‌العاده برای کار تبدیل می‌کند که گاهی اوقات شبیه به کار در مریخ است. یک سایت صنعتی با این اندازه و طبیعت، کارگران را در برابر چنین محیط خصمانه‌ای فروتن نگه می‌دارد، مانند این که یک ملوان به قدرت دریا احترام می‌گذارد، یا یک کوهنورد به وسعت کوه.

نامزد ایده آل برای رهبری انقلاب صنعتی چهارم

یک چیز مسلم است: فولاد یک ماده اساسی است که زیربنای جامعه مدرن و زندگی روزمره است. صنعت فولاد برای ماندن اینجاست و آرسلور میتال در جستجوی راه‌هایی است تا کارخانجات خود را ایمن‌تر، تمیزتر، سبزتر و باهوش‌تر کند، نه تنها برای محافظت از کارگران خود، بلکه همچنین برای کاهش کربن و افزایش کارایی سایت‌های تولید.
آرسلور میتال درک می‌کند که فناوری‌های جدید کلید تغییر محل تولید آنها است و راه‌حل‌های خاصی را که می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند مشخص کرده است.

آرسلور میتال به‌ویژه استقرار پهپادها را در محل‌های تولید برای انجام اسکن‌های سه‌بعدی و تسهیل بازرسی‌های حیاتی صنعتی، تعمیر و نگهداری و ایمنی انجام داده است.
کارخانه آرسلور میتال در منطقه Fos sur Mer، نزدیک بندر مارسی و دروازه دریای مدیترانه در جنوب فرانسه، یک سایت مهم در اروپا با ظرفیت تولید 4 میلیون تن فولاد در سال است. این کارخانه به بزرگی یک شهر است و حدود 4000 کارگر (مستقیم و غیرمستقیم) در آن مشغول به کار هستند.

یکی از این کارگران، دنیس امریک، رئیس تعمیر و نگهداری فنی در منطقه Fos sur Mer است. او تیمی متشکل از 350 کارگر را هدایت می‌کند که انرژی خود را صرف حفظ زیرساخت‌های پیچیده و انجام عملیات بازرسی می‌کنند.

دنیس به خوبی می‌داند که چقدر طول می‌کشد تا تیم‌هایش وظایف بازرسی و نگهداری خود را انجام دهند. بازرسی از دودکش‌ها، لوله‌ها یا سازه‌های بلند در ارتفاعی بالاتر از برخی از بلندترین ساختمان‌های فرانسه از جمله وظایف آنها است و اگر در مورد حرارت بخاردهی صحبت کنیم می‌تواند این کار را بیشتر بغرنج کند.

به طور سنتی، این مأموریت‌های معمول تعمیر و نگهداری و بازرسی با نصب داربست‌های سنگین یا با استفاده از دسترسی به طناب در صورت عدم امکان داربست انجام می‌شود. البته، راه‌اندازی داربست و توقف ماشین‌آلات به طوری که تکنسین‌ها بتوانند از آن بالا رفته و بازرسی‌ها را انجام دهند، خسته‌کننده، پرهزینه و به طور بالقوه خطرناک است.

دنیس معتقد است که راه‌حل ایده‌آل برای ساده‌سازی این کارهای معمول در Fos sur Mer هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است.
با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، آنها می‌توانند داده‌های بصری واضحی را در مورد سایت‌ها و ماشین‌آلات مهم به دست آورند، در حالی که پای خود را با خیال راحت روی زمین نگه می‌دارند.

رونالد کفرشتاین، سرپرست تیم تعمیر و نگهداری، با 30 سال تجربه در آرسلور میتال می‌گوید: ما سابقه طولانی در استفاده از هواپیماهای کنترل از راه دور داریم و مزایای استفاده از فناوری دوربین هوایی را خیلی زود درک کرده‌ایم.

در واقع ما مفتخریم که از زمان پذیرش بالن‌های هوا با دوربین در سال 2004 و استفاده از هلیکوپترهای کنترل از راه دور با دوربین در سال 2010 توسط رسانه‌های فرانسوی به عنوان پیشگامان واقعی در فرانسه معرفی شدیم. به تدریج از تکنولوژی پهپادها هم استفاده کردیم. آنها به آسانی در دسترس قرار گرفتند و برای ما کاملاً منطقی بود.

به دلیل پذیرش اولیه آنها، کارخانه آرسلور میتال در Fos sur Mer در دهه‌های گذشته تجربه قابل توجهی در استفاده از فناوری دوربین هوایی برای بازرسی به دست آورده است و اکنون یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی هواپیمای بدون سرنشین آرسلور میتال است.

همه کارخانه‌های آرسلورمیتال، از جمله 30 سایت صنعتی در اروپا، آفریقا، آمریکا، آسیا و استرالیا، هر سه ماه یک‌بار کنفرانس‌های اینترنتی برگزار می‌کنند که در آن بهترین شیوه‌ها را به اشتراک می‌گذارند و برای ادغام هوشمندانه هواپیماهای بدون سرنشین تلاش می‌کنند.

برنامه پهپادی آرسلورمیتال

امروز، تیم هواپیماهای بدون سرنشین در آرسلورمیتال در منطقه Fos sur Mer توسط یاسین بن قاسم هدایت می‌شود که 6 خلبان را رهبری می‌کند. هیچ وقت لحظه کسل‌کننده‌ای در کارخانه فولاد وجود ندارد و هر روز از تخصص تیم او تقاضا و تقدیر می‌شود. تیم یاسین بن قاسم اغلب مأموریت‌های مختلفی از جمله بازرسی، نگهداری، نقشه‌برداری حرارتی و انبارها و موارد دیگر را انجام می‌دهد.

پهپاد انتخابی آنها

ناوگان یاسین بن قاسم در طول سال‌ها تکامل یافته است، اما پهپاد منتخب او این روزها DJI Mavic 2 Enterprise Advanced است. تیم هواپیماهای بدون سرنشین از انواع مختلفی از پهپادها استفاده می‌کند، از جمله پلتفرم‌های سری ماتریس سنگین، اما Mavic 2 Enterprise Advanced به سرعت جایگاه خود را در ناوگان آرسلورمیتال ایجاد کرده است.

یاسین بن قاسم می‌گوید: ما باید بتوانیم مأموریت‌های خود را در چند دقیقه برنامه‌ریزی و اجرا کنیم. Mavic 2 Enterprise Advanced با قابلیت‌های RTK و قابلیت استفاده در هوا در عرض چند دقیقه برای ما بسیار مهم است.

یاسین متوجه شده است که M2EA به دلیل اندازه کوچک‌تر برای بازرسی سریع و دقیق تاسیسات دور از دسترس ایده‌آل است. برای بازرسی در مقیاس بزرگتر، برای مثال طول لوله‌کشی که صدها متر طول دارد، او M210 خود را به Z30 ترجیح می‌دهد، اما برای سایر موارد M2EA ایده‌آل است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های مأموریت آنها، همراه با دوربین حرارتی قدرتمند برای پهپاد با این اندازه، ماژول RTK است. این ابزار به آنها این امکان را می‌دهد که ذخیره موجودی خود را بسیار دقیق بررسی کنند.

وی می‌گوید: ما عملکرد Waypoint را بسیار مفید می‌دانیم زیرا این امکان را به ما می‌دهد تا مسیر پرواز و ماموریتی را که می‌توان بارها و بارها برای مأموریت‌های آینده استفاده کرد، ثبت کنیم، بنابراین مسیر پرواز هواپیمای بدون سرنشین را کاملاً تکرار کرده و مقایسه دقیق داده‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.

برنامه‌های پهپادی در آرسلورمیتال در Fos sur Mer:

بازرسی‌ها

هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر برای همه کارهای بازرسی در ارتفاع مانند سقف، نوار نقاله یا مناطق دیگر که دسترسی به آنها دشوار است استفاده می‌شوند. در حال حاضر، تکنسین‌های آموزش‌دیده آرسلورمیتال تنها پس از مشخص شدن مناطقی که نیاز به تعمیر دارند، باید از داربست بالا بروند.

نقشه‌برداری
بررسی و اندازه‌گیری ذخایر مواد اولیه یک کار معمول و زمان‌بر است که نیاز به دقت دارد. پهپادها به آرسلورمیتال اجازه می‌دهند تا این وظایف را به سرعت با دقت بسیار بالا انجام دهد.

رونالد کفرشتاین می‌گوید: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای بررسی و نظارت بر ذخایر به ما کمک کرد تا زمان فوق‌العاده‌ای را به دست آوریم.

قبل از هواپیماهای بدون سرنشین، ما مجبور بودیم متخصصان نقشه‌برداری مانند Geometers را در اطراف و بین تمام این ذخایر مواد اولیه بفرستیم. امروزه، با استفاده از فتوگرامتری که توسط هواپیماهای بدون سرنشین فعال شده است، می‌توانیم این کار خسته‌کننده را در یک ساعت انجام دهیم، در حالی که داده‌های دقیق را جمع‌آوری می‌کنیم و در عین حال کارگران خود را ایمن نگه می‌داریم.

پایش حرارتی

به لطف دوربین حرارتی دقیق DJI Mavic 2 Enterprise Advanced، آرسلورمیتال می‌تواند گرما و دمای زیرساخت‌ها و تجهیزات خود را کنترل کند. یک مثال دودکش‌های تاسیسات آنها است که به دمای فوق‌العاده بالا تا 1600 درجه سانتیگراد، دمای همجوشی فولاد، می‌رسند.

رونالد کفرشتاین می‌گوید داشتن یک تصویر حرارتی زنده در سایت‌های ما بسیار مهم است. گرمای خروجی از دودکش نامرئی است و تنها یک دوربین حرارتی می‌تواند به ما کمک کند تا دید واضحی از آنچه در جریان است داشته باشیم.

نظارت بر محیط زیست
سایت آرسلورمیتال در Fos sur Mer توسط یک منطقه حفاظت شده از صدها هکتار احاطه شده و از تالاب‌های ساحلی آب شیرین و آب‌شور تشکیل‌شده است.
این منطقه در فرانسه بی‌نظیر است و میزبان انواع زیادی از گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب است.

در واقع، سایت آرسلورمیتال درست در دروازه حومه شهر کامارگ فرانسه واقع شده است، محل زندگی بسیاری از اسب‌ها و گاوهای وحشی و همچنین شالیزارهای برنج که آن را به منطقه‌ای خاص و عجیب در فرانسه تبدیل کرده است.

آرسلورمیتال حفاظت و نظارت بر این ذخیره طبیعی منحصر به فرد را به ECOMED واگذار کرده که یک شرکت مشاوره مهندسی زیست‌محیطی است که در زمینه زمین و توسعه طبیعی محیط زیست تخصص و مشاوره می‌دهد. ECOMED با برنامه ریزان، توسعه‌دهندگان، صنعتگران و سازمان‌های عمومی در منطقه مدیترانه همکاری می‌کند. تخصص اصلی آنها توصیه برای نظارت طولانی‌مدت بر محیط زیست، بررسی جانوران و گیاهان، برنامه‌ریزی و مدیریت زیست‌محیطی است.

ماری پیسون، مدیر پروژه در ECOMED مسئول نظارت بر ذخیره طبیعی آرسلورمیتال است و توضیح می‌دهد که چگونه تیم بدون سرنشین آرسلورمیتال تخصص و پشتیبانی خود را با خلبانان و هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین چندطیفی ارائه می‌دهند. آنها داده‌های ارزشمند تصاویر هوایی چندطیفی هوایی را جمع‌آوری می‌کنند و تجزیه و تحلیل را برای نظارت بر تکامل و حفظ این ذخیره طبیعی در درازمدت ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *