جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 شهریور 1403 - 4 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

لزوم تمرکز دولت بر کاهش هزینه‌ها/ روند ثابت صنعت فولاد تا پایان سال ادامه دارد

یک کارشناس فولادی گفت: بازار داخلی به دلیل عدم مصرف کافی و کمبود بودجه برای تحریک بازار، تغییرات زیادی نخواهد داشت و بر همین اساس، به نظر می‌رسد در همین وضعیت نسبتا ثابت با نوسانات کمی باقی بماند.

لزوم تمرکز دولت بر کاهش هزینه‌ها/ روند ثابت صنعت فولاد تا پایان سال ادامه دارد اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان با پیش بینی وضعیت صنعت فولاد در نیمه دوم سال بیان کرد: با پایان نیمسال اول، وضعیت صنعت فولاد در نیمه دوم سال با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مسائل، کاهش نرخ بازارهای کالایی در کشورهایی مثل چین بوده که بر قیمت‌ها و تقاضا تأثیرگذار است. در عین حال، بازار داخلی به دلیل عدم مصرف کافی و کمبود بودجه برای تحریک بازار، تغییرات زیادی نخواهد داشت و بر همین اساس، به نظر می‌رسد در همین وضعیت نسبتا ثابت با نوسانات کمی باقی بماند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند چند عامل کلیدی وجود دارد که ممکن است در بهبود روند تأثیرگذار باشد. بر همین اساس، می‌توان گفت مهم‌ترین مورد، تحولات سیاسی به ویژه نتیجه انتخابات آمریکا است که بر بازار جهانی و به تبع آن بر صنعت فولاد تأثیرگذار خواهد بود.

کارشناس فولادی معتقد است، در صورتی که دولت تصمیم به ایجاد وزارتخانه جدیدی مانند وزارت بازرگانی بگیرد، ممکن است هزینه‌ها افزایش یابد که این اتفاق، به نفع صنعت فولاد نخواهد بود.

والی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید تمرکز خود را بر کاهش اندازه و هزینه‌های دولت گذاشته و منابع را صرف پروژه‌های مهم‌تر کند. ایجاد وزارتخانه جدید می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد و دولت را بزرگ‌تر کند که در شرایط کنونی، مناسب به نظر نمی‌رسد. بنابراین بهتر است دولت به سمت کاهش ناترازی‌ها و بهبود شرایط اقتصادی برود تا بودجه‌ها سبک‌تر شده و صنعت فولاد در آینده بهتر حمایت شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors