جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان صورت گرفت؛

آخرین وضعیت محصولات بالادستی در زنجیره فولاد/ پافشاری چینی‌ها برای کاهش قیمت مواد خام

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: حاشیه سود فولادسازان به ویژه چینی‌ها کاهش یافته و برای جبران خسارت روی قیمت خرید مواد خام شامل سنگ آهن، گندله، کنسانتره و انواع زغال کک شو فشار قیمتی وارد می‌کنند.

آخرین وضعیت محصولات بالادستی در زنجیره فولاد/ پافشاری چینی‌ها برای کاهش قیمت مواد خام اخبار

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت نامتوازن صنعت فولاد بیان کرد: بخشنامه ارز نیمایی که ۹ اسفندماه مبنی بر عرضه تمام ارز زنجیره فولاد در سامانه نیما وضع شد، کاهش صادرات در این حوزه را به دنبال داشت. از طرفی در حال حاضر، ارزهایی که به سامانه نیما بازگردانده می‌شود برای صادرات امسال نیست و مربوط به صادرات سال گذشته است که مجبور شدند تا آخر تیرماه آنها را وارد سامانه کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت صادرات کل فولاد کشور به ویژه محصولات میانی و پایین دستی به شدت افت پیدا کرده؛ چرا که علاقه مندی در زمینه صادرات کاهش یافته و این از موارد تاثیرگذار منفی بر تولید است.

به گفته کارشناس ارشد بازارهای جهانی، فولادسازان به دلیل توقف تولید و قطعی برق خسارت دیده‌اند؛ اما طبیعتا اگر بخشنامه محدودیت صادرات بابت ارز نیمایی وضع نمی‌شد و صادرات ادامه پیدا می‌کرد، تا حد زیادی از ضرر و زیان آنها کاسته می‌شد.

جعفری طهرانی افزود: به طور کلی بازار فولاد در بخش محصولات میانی و پایین دستی شرایط مناسبی ندارند که البته در حوزه محصولات بالادستی وضعیت بدتر است؛ چرا که فولادسازان جهانی با کمبود تقاضا دچار مشکل فروش شده و رقابت آنها شدت پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، حاشیه سود فولادسازان به ویژه چینی‌ها کاهش یافته و برای جبران خسارت روی قیمت خرید مواد خام شامل سنگ آهن، گندله، کنسانتره و انواع زغال کک شو فشار قیمتی وارد می‌کنند. بر همین اساس، بازار محصولات بالادستی در زنجیره فولاد بیش از سایر محصولات وضعیت نامناسبی دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors