جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 مرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان عنوان شد؛

ایران به دنبال بومی‌سازی الکترود گرافیتی/ صنعت فولاد؛ مقاوم در برابر تحریم‌ها

کارشناس ارشد بازارهای جهانی گفت: پس از اتفاقی که برای الکترودها افتاد برخی شرکت‌های بزرگ فولادی کشور مانند فولاد مبارکه برای بومی‌سازی این محصول به صورت جدی‌تر ورود کردند.

ایران به دنبال بومی‌سازی الکترود گرافیتی/ صنعت فولاد؛ مقاوم در برابر تحریم‌ها اخبار

مهدی سرلک در گفتگو با فولادبان در رابطه با احتمال ریاست جمهوری دونالد ترامپ و تحریم مجدد الکترودها توسط وی، بیان کرد: کک سوزنی ماده اولیه الکترودهای گرافیتی محسوب می‌شود که در دوره تحریم قبلی، کارخانجات چینی از این بهانه استفاده می‌کردند تا کالا را به مشتریان بزرگ خود در ایران با تاخیر تحویل داده و یا قیمت‌ها را افزایش ‌دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: آن زمان قیمت الکترودهای گرافیتی در دنیا از لحاظ کیفیت متفاوت بوده، اما در سطوح قیمتی ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو قرار داشتند که با تحریم‌های آمریکا، به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ یورو رسید. البته ناگفته نماند نرخ آن بعدها کمی تعدیل شد؛ اما در همان حالت باقی ماند.

کارشناس ارشد بازارهای جهانی معتقد است هدف از تحریم الکترودها در دوره قبلی، فولاد ایران نبود؛ هر چند به دلیل وضع پیش آمده، صنعت فولاد مانند سایر صنایع گرفتار مشکلاتی در بحث جابجایی پول، خرید و صادرات شد.

سرلک افزود: در حال حاضر، می‌توان گفت بیشترین حد تحریم‌ها در کشور حاکم شده و نمی‌توانند به آن موارد بیشتری اضافه کنند. در واقع صنعت فولاد ایران با تجربه‎های کسب کرده، راه پیشرفت خود را بهتر از قبل پیدا می‌کند و احتمالاً اتفاقی بدتر از تحریم‌های قبلی در این زمینه رخ نخواهد داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه صنعت فولاد ایران نیز به فکر تولید داخلی الکترود گرافیتی است، خاطرنشان کرد: خبر خوب این است، پس از اتفاقی که برای الکترودها افتاد برخی شرکت‌های بزرگ فولادی کشور مانند فولاد مبارکه برای بومی‌سازی این محصول به صورت جدی‌تر ورود کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors