جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 26 تیر 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان عنوان شد؛

خاموشی کوره شمشی‌ها رونق را از بازار آهن گرفت

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: ، خاموش شدن کوره‌های ذوب و فلزات هزینه‌بر هستند و با هر خاموش و روشن شدن آنها، هزینه‌ای را برای تولیدکنندگان فولادی تحمیل می‌کنند که به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارند و موجب مشکلات عرضه در بازار آهن نیز می‌شود.

خاموشی کوره شمشی‌ها رونق را از بازار آهن گرفت اخبار

حمیدرضا رستگار در گفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش عرضه و تقاضای شمش در بورس کالا نسبت به قبل گفت: در حال حاضر، مصرف شمش برای تولید مقاطع فولادی به کار می‌رود و به دلیل قطعی برق زمان تولید نمی‌توان تغییری در روند آن ایجاد کنند. از سوی دیگر، خاموش شدن کوره‌های ذوب و فلزات هزینه‌بر هستند و با هر خاموش و روشن شدن آنها، هزینه‌ای را برای تولیدکنندگان فولادی تحمیل می‌کنند که به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارند و موجب مشکلات عرضه در بازار آهن نیز می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع هر سال در فصل‌های تابستان و زمستان مشکلات قطعی برق و گاز داریم و امیدواریم در دولت جدید این موانع رفع شوند؛ چرا که این اتفاق در بازار آهن و فولاد نیز مشکل ایجاد می‌کند. از طرفی، یکی از اصلی‌ترین صنایعی که مورد تحریم ابتدایی قرار گرفت، صنعت فولاد بود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران تصریح کرد: فولاد، کالایی استراتژیک و اساسی در هر کشوری است که در صنعت و صادرات می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. کشور ایران جزو ۱۰ کشور اصلی تولیدکننده فولاد محسوب می‌شود و صنعت فولاد در داخل کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بر همین اساس، آمریکا تحریمی صد درصدی برای فولاد ایران اعمال کرد و هدف این بود که این صنعت مهم و اقتصادی را محدود و متوقف کنند.

به گفته رستگار، قطعا شخصیتی مانند ترامپ تهدیدی جدی برای کشور به شمار می‌رود؛ اما نشان دادیم برخی اوقات از همین تهدیدها می‌توان فرصت‌هایی ایجاد کرد و بر همین اساس در آینده نیز احتمالا همین روند را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس امیدواریم دولت معتدلی در کشور شکل بگیرد؛ چرا که در چند سال اخیر، هزینه زیادی برای تحریم‌ها پرداخت کردیم. ناگفته نماند چشم انداز ۱۴۰۴ باید بر روی ۵۵ میلیون تن تولید شکل می‌گرفت؛ اما به دلیل تحریم‌های اعمال شده، نتوانستیم به آن برسیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors