معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت خبر داد:

بازگشت به فعالیت بیش از ۱۰۰۰ معدن از طریق مزایده

معاون وزیر صمت از بازگشت یکهزار معدن غیرفعال به چرخه فعالیت از طریق مزایده در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش فولادبان، رضا محتشمی پور با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷ هزار معدن در کشور فعال است، گفت: در یک سال گذشته بیش از یک هزار معدن ازطریق مزایده به چرخه فعالیت بازگشته است.

وی افزود: تعدادی معادن غیرفعال از طرح فعال‌سازی معادن وارد فعالیت شده و تعدادی هم درحال سپری کردن مراحل حقوقی است تا در چرخه واگذاری قرار بگیرد.

محتشمی پور درباره ابهام تخلف در واگذاری معادن در اواخر دولت قبل اظهارداشت: موضوع واگذاری غیرقانونی یا تخلف در آن زمان وجود نداشت و در اواخر دولت قبل تعداد زیادی از معادن به صورت یک‌جا برای واگذاری و مزایده رفته بود و همین موضوع حساسیت ایجاد کرده بود.

وی تصریح کرد: همین موضوع سبب شد دادستان وقت کل کشور به این موضوع ورود کند و درخواست توقف را داد تا موضوع بررسی شود که نهایتاً جمع بندی این بود مورد خاصی نبود و در همان دولت قبل واگذاری معادن صورت گرفت و درصد قابل توجهی از معادن واگذار شد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درخصوص انجام وظایف مسئولیت‌های اجتماعی در معادن گفت: تقریباً همه معادن کشور همسو با مسئولیت‌های اجتماعی وظایفشان را انجام می‌دهند ولی عمدتاً درخواست‌ها و تقاضا‌ها به دلیل وجود محرومیت‌های منطقه بالاست و همیشه تقاضا بیشتر از عرضه بوده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *