گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 4 مرداد ماه؛

تثبیت شاخص کل بورس در پله 2 میلیون واحدی/ شاخص فلزات اساسی 5 هزار واحد کاهش یافت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 4 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه که روز گذشته کار خود را در روند صعودی به اتمام رساند، با آغاز معاملات آخرین روز هفته، شروع به ریزش کرد به گونه‌ای که تا حدود نیم ساعت مانده به تمام شدن معاملات، در کانال یک میلیون و 980 هزار واحدی نوسان داشت. البته با نزدیک شدن به ساعت 12:30 دقیقه، بورس تهران مجدداً توانست به پله 2 میلیون واحدی بازگردد.

امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 940 میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها 76 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از طرفی، 67 ميليارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد در محدوده 4 هزار میلیارد تومان باقی ماند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 327 نماد و تعداد نمادهای منفی 417 نماد در پایان معاملات ثبت شد. همچنین گروه‌های فلزات اساسی، فراورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله 409 میلیاردتومان، 189 میلیاردتومان و 161 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 337 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 560 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 512 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 711 هزار و 306 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 5 هزار و 173 واحدی، رقم یک میلیون و 484 هزار و 112 واحد را نشان داد.

نمادهای «تاپیکو»،«حکشتی»،«فولاد»،«شبندر»،«وامید»،«اخابر»و«رمپنا» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ولصنم»،«وتوس»،«سرود»،«سخزر»و«سصفها» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ثامان»،«فلوله»،«شلعاب»،«حکشتی»و«پکویر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *