گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 17 خرداد؛ دلار در آستانه سقوط به کانال 49 هزار تومان/ فولاد بخریم یا نخریم؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد نرخ دلار در بازار آزاد در آستانه سقوط به کانال 49 هزار تومان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز از مرز 51 هزار تومان عقب نشینی و به مرز 50 هزار تومان سقوط کرد. در این میان، به نظر می‌رسد بازار ارز ناشی از تحولات سیاسی و همچنین افزایش عرضه ارز در مرکز مبادله طلا و ارز باعث کاهش قیمت دلار در بازار غیر رسمی شده است.. در این شرایط که دلار روند آرام کاهشی را طی می‌کند، بسیاری از بازارها در حالت رکود قرار گرفتند.

بررسی میدانی بخش تحلیل فولادبان از بازارهای مختلف نشان می‌دهد با اینکه قیمت فولاد در بازار افزایش اندکی داشته اما رکود در این بازار بیش از بخش‌های دیگر به چشم می‌خورد. به بیان بهتر، خریداران و فروشندگان منتظر ثبات نرخ ارز هستند.

در این میان، برخی معتقدند این رقم کاهش می‌یابد و برخی دیگر بر این باورند این کاهش موقتی است و دوباره بالا می‌رود. تحلیل فولادبان این است که حداقل تا دو ماه آینده نرخ دلار در بازه 49 تا 51 هزار تومان خواهد بود و اگر تقاضایی در این بخش وجود دارد، بهتر است پوشش داده شود.

همچنین در بخش فولاد به افزایش اندک قیمت اشاره کردیم و این موضوع به نحوه قیمت گذاری در بورس کالا بر می‌گردد که ناشی از محدودیت برق صنایع است. اکنون فرمول فعلی قیمت پایه فولاد در بورس کالا تابعی از نرخ کشف شده در معاملات هفتگی است. برخی کارشناسان بر این باورند این روند قیمت گذاری مطلوب است و ثبات قیمت را به دنبال داشته اما برخی دیگر معتقدند این روش نوعی مهندسی عرضه است. ظاهرا قرار است نظارت وزارت صمت بر چگونگی عرضه واحد ها در بورس کالا بیشتر شود و بورس کالا نیز در قیمت پایه تجدید نظر کند.

علاوه بر این، در بازار صادراتی قیمت‌ها برای ایران روند ثبات را طی کرده اما در منطقه CIS تغییراتی داشته است. در این راستا، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین 489 دلار و 50 سنت مبادله شد. در ادامه بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش یک دلاری، با نرخ 517 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه 5 دلار افت داشت و به قیمت 515 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در چهارشنبه نشان می دهد

در همین حال، بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها ثبات گزارش شده است به طوری که در این بازار در یک شرکت 100 تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها ثبات قیمتی را تجربه کرده‌اند و فقط قیمت محصولات دو شرکت از 100 تا 130 تومان افزایش قیمت نشان می دهد.

در بازار تیرآهن، در بخش کیلویی قیمت محصولات بدون تغییر اعلام شده، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 200 هزار تومان افزایش قیمت مواجه شده است.

علاوه بر این، در بازار لوله و پروفیل شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار هستیم و فقط در یک شرکت 100 تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *