رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

راه اندازی قراردادهای آتی سهام به ثبات بازار کمک می‌کند/ مذاکره بورسی با وزیر آموزش و پرورش

رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به راه اندازی قراردادهای آتی سهام در راستای معاملات دوطرفه در بازار، معاملات دو طرفه را عاملی برای ثبات بیشتر در بازار عنوان کرد.

به گزارش فولادبان، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت بازار سرمایه برای اقتصاد ایران گفت: سواد مالی یکی از مولفه‌های مهم در قرن حاضر است. مرکز افکار سنجی که توسط سازمان بورس راه اندازی شده در راستای توسعه سواد مالی در سطوح مختلف است. در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای دارد. بخش عمده خدمات بازار سرمایه در حال حاضر توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود، شرکت‌های کارگزاری، سبدگردان و مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری تماما از بخش خصوصی هستند.

وی افزود: در حوزه کارگزاری در 10 سال گذشته عمده کارگزاری‌های ما، کارگزاری‌های بانکی بودند در شرایطی که امروز هرگز شاید این موضوع نیستیم.

عشقی  تصریح کرد: در چند سال گذشته اکثر نوآوری‌های مالی توسط بخش خصوصی بوده است. سازمان بورس نیز قطعا از ارتقای نقش بخش خصوصی حمایت می‌کند. نقش بازار سرمایه در رشد اقتصادی مشخص است، اعتقاد داریم افزایش مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد کشور تنها راه تحقق رشد تولید در کشور است.

رئیس سازمان بورس اظهارداشت: در خصوص تامین مالی، تاکید ما بر انتشار اوراق بدهی یا اوراق مالی اسلامی توسط بخش خصوصی است که در سال گذشته نزدیک به سه برابر شد و امسال قصد داریم آن را افزایش دهیم. همچنین در پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی در بورس و فرابورس قطعا بیشتر از گذشته خواهد بود. از طرفی، تامین مالی بخش خصوصی در سال جاری از دیگر کارهای ویژه سازمان بورس است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی بازار سرمایه دوطرفه شدن بازار است، گفت: قراردادهای آتی سهام به زودی راه خواهد افتاد که این موضوع قطعا به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *