در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ کاهش انواع قیمت تیرآهن در هفته جاری

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: بعضی از تجار آهن از کمبود نقدینگی گلایه دارند و همچنین اعمال محدودیت‌های سامانه‌های مختلف مالیاتی از جمله سامانه مودیان را دلایل رکود بازار آهن می‌دانند.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در روز چهارشنبه 3 خردادماه، انواع میلگرد آجدار در بورس کالا هر کیلوگرم با 23 هزار و 700 تومان معامله شد که این نرخ نسبت به هفته گذشته ۷۰ تومان افزایش قیمت داشت.

وی گفت: در این هفته در بازار تیرآهن قیمت محصولات تقریبا ثابت و با نوسانات کاهشی همراه بود به گونه‌ای که قیمت هر شاخه تیرآهن ذوبی 4 میلیون و 800 هزار تومان، تیرآهن ۱۶ ذوبی هر شاخه 5 میلیون و 800 هزار تومان و تیرآهن ۱۸ ذوبی هر شاخه 6 میلیون و 600 هزار تومان قیمتگذاری شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در سامانه‌های مختلف مالیاتی، افزود: بعضی از تجار آهن از کمبود نقدینگی گلایه دارند. همچنین اعمال محدودیت‌های سامانه‌های مختلف مالیاتی از جمله سامانه مودیان را دلایل رکود بازار آهن می‌دانند. البته پایانه فروش و سامانه مودیان در سیستم جدید کاملا مشخص است.

به گفته چیت ساز، آهن فروشان ابتدا باید برای گرفتن امضای الکترونیک از دفاتر رسمی اقدام کنند. در واقع، این سیستم، شامل یک کد نرم افزاری است که در نرم افزار کمکی، ارسال فاکتورها به سازمان امور مالیاتی گزارش می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه این نرخ افزار، یک نرم افزار کمکی برای انتقال فاکتورها به سایت سازمان محسوب می‌شود، اظهارداشت: شرکت‌های نرم افزاری با تهیه یک پکیج مالیاتی، این امکان را فراهم آورده‌اند که فاکتورهای فروش را با سیستم اکسل به سازمان امور مالیاتی انتقال دهند. فاکتورهای فروش باید نهایتا ظرف مدت ۷ روز در سامانه مودیان ثبت شود؛ در غیر این صورت، پرونده مشمول جرائم مالیاتی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *