گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار قراضه دریایی ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار قراضه دریایی ترکیه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، بازار قراضه دریایی ترکیه راکد گزارش شد.

در این راستا، آخرین معامله گزارش شده مربوط به روزی بود که یک کارخانه فولادی در منطقه مرمره یک محموله با شیوه معاملاتی cfr شامل قراضه HMS 1,2 (80:20) با قیمت 374 دلار و قراضه با قیمت 394 دلار از دریای بالتیک خریداری کرد.

تازه ترین گزارش‌ها نشان می دهد: در آستانه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، نابه‌سامانی وضعیت اقتصادی کشور ادامه یافت. با توجه به اینکه هیچ‌کدام از نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات 14 مه (24 اردیبهشت ماه 1402) به اکثریت مطلق دست نیافتند، انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

نماینده یک کارخانه در ترکیه در این باره بیان کرد: کارخانه‌های کشور در حوزه واردات قراضه دریایی فعالیتی انجام نمی‌دهند. من گمان می‌کنم که آن‌ها به میزان کافی محصول خریداری کردند و درحال حاضر پیش از انتخابات، عجله‌ای برای خرید بیشتر محصول ندارند.

در نتیجه کمبود معاملات تجاری در بازار، شاخص روزانه قیمت قراضه در آغاز هفته ثابت گزارش شد. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 371.29 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز جمعه است.

همچنین قیمت قراضه فولادی، HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 376.68 دلار به ازای هر تن شنیده شد که در مقایسه با روز قبل بدون تغییر ماند.

بازار داخلی

قیمت قراضه بازار داخلی ترکیه در آغاز هفته، نوسان جزئی داشت. براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی، بازار داخلی، تحویل ترکیه بین 7هزار و 900 لیر تا 8 هزار و 230 لیر (399 تا 416 دلار) به ازای هر تن گزارش شد. نرخ معامله این محصول در هفته قبل، بین 7 هزار و 980 لیر تا 8هزار و 130 لیر به ازای هر تن بود.

در همین حال، قیمت قراضه فولادی، حاصل از قراضه کشتی، بازار داخلی، تحویل ترکیه در 380 تا 385 دلار به ازای هر تن بود درحالی که در هفته گذشته با قیمت 380 دلار معامله می‌شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *