یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

ضربه‌های سنگینی که به واسطه سیاست‌های اشتباه به صنعت فولاد وارد شد/ عدم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید؛ چالشی دیرینه

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: زیر ساخت های صنعت فولاد دارای مشکل است که یکی از چالش های دیرینه این صنعت مسائل زیرساختی به ویژه آب، برق و گاز است.

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه این زیر ساخت‌ها در صنعت فولاد کشور بستگی به نقاط مختلف متفاوت است، اظهارداشت: اگر اهمیت چالش‌های زیرساختی نادیده گرفته شود، صنعت فولاد دستخوش مشکلات بزرگی مانند افت تولید می شود.

طاهری با بیان اینکه فرصت چنین عقب گردهایی باید توسط دولت و افراد متخصص محاسبه شود، گفت: صنعت فولاد در کشور ما عمری نزدیک به نیم قرن دارد و زیرساخت های صنعت فولاد کشور باید هم پایه کشورهای پیشرفته رشد کند.

این فعال صنعت فولاد افزود: وجود معادن در کشور سبب تولید بیشتری در کلیه فرآورده های فولادی می شود و نه تنها به بازار داخلی بلکه به بازارهای خارجی که متقاضی آن هستند، می توان محصولات بسیاری را عرضه کرد که این خود یک نوع ارز آوری برای کشور محسوب می شود.

وی عنوان کرد: فعالیت ۵۰ ساله ایران در صنایع فولاد این امکان را فراهم آورده است تا تخصص و دانش لازم در کشور بومی شود.

طاهری با بیان اینکه بخش فولاد هر ساله در ایران رشدی حدود 7 درصدی داشته، ولی با درست نبودن زیرساخت‌ها، این رشد کاهش و منفی شده است. برای مثال، خاموشی‌های سال گذشته موجب شد میلیاردها دلار از ظرفیت صادراتی بخش فولاد در ماه‌های میانی از بین برود.

وی اظهارداشت: سیاست‌های دولت در خصوص منع واردات ضربه‌های سنگینی به صنعت فولاد وارد کرده است که باید این سیاست‌ها سنجیده تربرنامه ریزی شود تا صنعت کاران بتوانند از فاجعه های بزرگتری نجات یابند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *