در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ بازار آهن هفته‌ آرامی را سپری کرد

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: در هفته جاری از روز شنبه ۲۶ فروردین تا چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه بازار میگرد و تیرآهن روند آرامی را سپری کرد.

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان در خصوص تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: در هفته جاری از روز شنبه ۲۶ فروردین تا چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه بازار میلگرد و تیرآهن روند آرامی را سپری کرد. بر همین اساس، قیمت هر کیلوگرم میلگرد 22 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم تیرآهن 28 هزار تومان نرخ گذاری و معامله شد.

وی گفت: در هفته دوم فروردین ماه قیمت هر کیلوگرم محصول تیرآهن ذوبی 32 تا 35 هزار تومان بود که در هفته اخیر با کاهش 5 تا 7 هزار تومانی به 28 هزار تومان یافت. همچنین قوطی و پروفیل فولادی با ضخامت ورق ۲ میلی‌متر هر کیلوگرم 38 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شد. در همین حال،ف هر کیلوگرم آهن اسفنجی 9 هزار و 660 تومان با ارزش افزوده در بورس کالا عرضه شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران تصریح کرد: در این راستا، با توجه به اینکه تحویل شمش فولادی در اردیبهشت ماه خواهد بود، هفته گذشته شاهد کاهش عرضه میلگرد و تیرآهن در سطح بازار بودیم. از طرفی، شمش فولادی القایی هر کیلوگرم 19 هزار تومان با احتساب ارزش افزوده به فروش رسید که نشان از کاهش 3 هزار تومانی در هر کیلوگرم دارد.

چیت ساز در پایان خاطرنشان کرد: از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه قیمت شمش فولادی در بورس کالا و با افزایش هر کیلوگرم 2 هزار و 400 تومان روند صعودی را به ثبت رساند. براساس شنیده‌ها، قرار است هر کیلوگرم محصول شمش بین 17 هزار تومان تا 19 هزار تومان در بورس کالا عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *