گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 7 فروردین ماه؛

قرمز شروع شد و سبز به پایان رسید/کاهش 592 واحدی در شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 7 فروردین 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز در حالی که آغاز معاملات در سومین روز کاری منفی و پرعرضه رقم خورد؛ اما با حمایت حقوقی‌ها شاهد بازگشت تقاضا به بازار سهام و رشد بیش از 10 هزار واحد بودیم و این در حالی است که نوسانات منفی اول وقت موجب منفی شدن نماگر کل شده بود.

امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 8 هزار و 355 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 10 هزار و 606 میلیارد تومان را به ثبت رساند. ناگفته نماند حقیقی‌ها 191 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 540 نماد ( 78 درصد) و تعداد نمادهای منفی 152 نماد ( 22 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. گروه‌های چندرشته‌ای، خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 807 میلیارد تومان، 771 میلیارد تومان و 609 میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 10 هزار و 430 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 29 هزار و 191 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 5 هزار و 763 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 598 هزار و 259 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 592 واحدی، رقم یک میلیون و 591 هزار و 355 واحد را نشان داد.

نمادهای «تاپیکو»،«شپنا»،«حکشتی»،«اخابر»،«بوعلی»،«وغدیر»و«شتران» بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وصنا»،«شگل»،«پکویر»،«کسرا»و«غشان» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فسپا»،«خموتور»،«ثامان»،«ثفارس»و«چکاوه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *