یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت فولاد 1402/ تشدید چالش فولادسازان در سال جدید

یک فعال فولادی گفت: با توجه به شرایط فعلی، در سال ۱۴۰۲ قطعاً چالش بازار فولاد بیشتر خواهد شد، چرا که موضوع بین المللی برجام کاملا برای فعالان این صنعت مبهم است.

محمد عادل در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت صادرات فولاد کشور اظهارداشت: صادرات پیشانی تجارت یک کشور است، بنابراین برآیند تمام نیروهای تولید و توزیع و تمام تنظیمات تجارت باید در جهت صادرات باشد.

وی گفت: متاسفانه اتفاق آزاردهنده‌ای که کاملا نمایان است، این است که صادرات فولاد به عنوان تنظیم‌گر بازار داخلی، پیش‌مرگ برنامه‌های ضعیف تجارت داخلی می‌شود و علاوه بر چالش‌های تحریمی بین المللی، باید با انواع تغییر رویه‌ها و بخشنامه‌های مکرر داخلی هم بجنگد به گونه‌ای که با این محدودیت‌ها، بازارهایی که سالها برای آنها تلاش شده است به راحتی از دست می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مشهد تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، در سال ۱۴۰۲ قطعاً چالش بازار فولاد بیشتر خواهد شد، چرا که موضوع بین المللی برجام کاملا برای فعالان این صنعت مبهم است و از طرفی، دولت در جهت مهار تورم به دنبال سیاست‌های انقباضی می‌رود.

عادل در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت این اتفاقات، گردش نقدینگی در زنجیره فولاد سخت‌تر می شود. متاسفانه دولت صنایع ارز آور مانند فولاد را سخت‌تر از گذشته در شرایط بحرانی تحت فشار گذاشته است و پارادکس هزینه پروژه‌های عمرانی، مسکن و هزینه تحمیل شده به فعالان این صنعت ناشی از تورم، سبب چالش‌های سخت خواهد شد. حالت دیگر هم این است که مذکرات بین المللی نتیجه مثبت داشته باشد که در نتیجه، قطعا صنعت فولاد چه در بعد داخلی و چه صادراتی فشار کمتری را متحمل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *