در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان پیش‌بینی شد:

احتمال تشدید رکود مسکن در سال 1402

یک فعال فولادی می گوید: در سال 1401 در حوزه مسکن رونق زیادی صورت نگرفت. بر همین اساس، به نظر می‌رسد پس از عید، رکود بازار مسکن تشدید شود.

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان در خصوص چالش‌های موجود در صنعت فولاد اظهارداشت: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که هر واحد صنفی قصد فروش محصولی داشته باشد، باید مبلغی روی قیمت نهایی بگذارد تا بتواند مواد اولیه آن را تهیه کند. در این بین، حتی قیمت محصول پروفیل از هر کیلوگرم 22 هزار تومان به 29 هزار تومان رسید و این روند سرسام‌آور قیمت‌ها در شمش نیز مشاهده می‌شود به گونه‌ای که در هر کیلوگرم حدود 17 هزار تومان افزایش را به ثبت رسانده است.

وی معتقد است که در یک ماه اخیر روند افزایشی نرخ محصولات فولادی، باعث شد رکود بازار بیش از حد تشدید شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن کرمانشاه با اشاره به سایر مشکلات صنعت فولاد، عنوان کرد: همچنین افزایش تولید سنگ‌آهن و استخراج آن به ‌عنوان خوراک اولیه محصولات فولادی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید مدنظر قرار بگیرد اما هنوز هیچ برنامه منظم و مرتبی درباره نحوه دستیابی به این هدف تدوین نشده است.

امیری درباره راه‌حل این مشکلات و موانع گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در فولاد، بهترین کار این است که کارخانجات دولتی نرخ محصولات خود را متعارف‌تر کند.

وی در پایان اظهارداشت: روند افزایشی شکل گرفته در محصولات فولادی به تدریج باعث تشدید رکود در ساخت‌وسازها خواهد شد. از طرفی سال 1401 در حوزه مسکن رونق زیادی صورت نگرفت. بر همین اساس، به نظر می‌رسد پس از عید، رکود بازار مسکن تشدید شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *