رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان اعلام کرد:

صادرات ایران به عمان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: امسال صادرات ایران به عمان تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از حدود ۶۰۰میلیون دلار به ۱میلیارد و دویست میلیون دلار رسیده است و حجم روابط تجاری به دو میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارزش فولادبان، جمال رازقی اظهار داشت: در  سال جاری صادرات ایران به عمان تقریبا 100 درصد افزایشی بوده و از حدود 600 میلیون دلار به 1 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: حجم روابط تجاری دو کشور  به دو میلیارد دلار می‌رسد. اگرچه در مقایسه با حجم تجارت با امارات عدد کوچکی است ولی تلاش شود تا به حجم تجارت با امارات برسد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صادرات محصولات تولیدی کشور وجود دارد، تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی ایشان  بر تولید و صادرات داشتند اما در مسئولان حمایت‌های لازم را از تولید و صادرات ندارند. در بودجه سال آینده نیز با وجود تاکید 12 ساله ایشان از تولید و ارز آوری حمایت مناسبی از آنها نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به تامین زیرساخت‌های تولید باید توجه ویژه داشت و تولید کننده را برای تامین آنها نباید با محدودیت‌های ارزی مواجه کنیم تا واردات مواد اولیه و قطعات ماشین‌آلات را برای ادامه تولید بتواند تامین کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *