گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 28 اسفند ماه؛

سوت پایان معاملات سال ۱۴۰۱ نواخته شد/رشد 93 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 28 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس تهران بعد از فراز و نشیب‌های فراوان، پرونده سال 1401 را با بازدهی حدود 43 درصدی بست. بر همین اساس، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 11 هزار و 640 میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها نیز 525 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 521 نماد ( 71 درصد) و تعداد نمادهای منفی 212 نماد ( 29 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. دلایل زیادی در اصلاح بلندمدتی بازار سهام دخیل بود، از شرایط سیاسی و اقتصادی کشور تا عدم ثبات نرخ دلار، اخبار ضد و نقیض راجع به معاملات خودرو در بورس کالا می‌توان نام برد که با توجه به شرایط پیش آمده، ریسک سیستماتیک در بازار سهام را افزایش داده و پیش‌بینی‌ سهام را در روزهای آتی برای سهامداران دشوار کرد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 54 هزار و 715 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 960 هزار و 461 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 9 هزار و 779 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 585 هزار و 251 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 92 هزار و 821 واحدی، رقم یک میلیون و 493 هزار و 809 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«فارس»،«وپاسار»،«تاپیکو»،«پارس»و«ومعادن» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وپاسار»،«فولاد»،«تکنو»،«شیران»و«خزر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «بکام»،«سصفها»،«ثامان»،«سفار»و«چافست» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *