دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی عنوان کرد:

حکم بدوی دادگاه موجب ابطال انتخابات اتاق بازرگانی نمی‌شود

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: حکم دادگاه بدوی مبنی بر ابطال آئین‌ نامه مصوب شده شورای‌ عالی نظارت موجب ابطال دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نمی‌شود.

به گزارش فولادبان، جهانبخش سنجابی اظهار داشت: یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برای آئین‌ نامه مصوب شده شورای‌ عالی نظارت اقدام به شکایت در مجتمع قضایی شهید بهشتی شعبه ۱۵ دادگاه حقوقی کرده است.

وی گفت: حکم اعلام شده در دادگاه بدوی داده شده و درباره اصلاحات آیین‌نامه مصوب ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی است اما این اقدام مانعی برای طی کردن مراحل و تشریفات انتخاباتی نیست.

سنجابی تصریح کرد: با تایید این حکم، الزاماً شرایط برای ابطال انتخابات را فراهم نمی‌کند بلکه تنها موجب حذف برخی از اصلاحات در آئین‌ نامه می‌شود.

وی بیان کرد: به موجب حکم دادگاه بدوی، تمام اصلاحاتی که مربوط به اهلیت رای دهندگان و نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای‌ عالی نظارت بوده است، ابطال خواهد شد و از لحظه قطعی شدن حکم، قابل اجرا است.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: در این زمینه فرآیندی باید طی شود و تمام این مراحل نیازمند دستور قضایی است که در صورت صدور حکم قطعی مکلف به بازگشت آیین‌نامه سابق برای اقدامات اتاق بازرگانی خواهیم بود.

سنجابی تاکید کرد: در صورت ابطال اصلاحات آئین‌نامه، حکم دادگاه عطف به ماسبق نمی‌شود و این حکم به‌تنهایی تاثیری بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *