یک فعال صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

احتمال تداوم روند افزایشی قیمت فولاد در 1402

یک فعال صنعت فولاد گفت: قیمت محصولات داخلی در سال جدید تا حد زیادی به سیاست‌های دولت در قبال کنترل نرخ دلار، شرایط صادرات محصولات فولادی و همچنین نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان تحلیل بازار فولاد سال 1401 اظهارداشت: این سال با فراز و نشیب‌های فراوانی برای صنعت فولاد کشور همراه بود. از یک سو، دستورالعمل‌هایی که برای این صنعت یکی پس از دیگری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شدند و از سوی دیگر، مشکلات ناشی از کرونا و مشکلات زیرساختی کشور موجب شد نه تنها فولاد خراسان، بلکه بسیاری از فولادسازان کشور با چالش‌های جدی مواجه شوند.

وی گفت: همچنین بازاریابی و شناسایی بسترهای مناسب برای صدور کالا به ‌آسانی فراهم نمی‌شود اما عوارض سنگین باعث می‌شود بازار را به رقبا واگذار کنیم که متأسفانه امکان بازپس‌گیری این بازارها از رقبای توانمند، به‌ راحتی میسر نیست.

معاون فروش فولاد خراسان در پیش‌بینی بازار فولاد برای سال 1402 گفت: براساس پیش‌بینی‌ کارشناسان فولادی در بخش قیمت‌های جهانی، در این سال قیمت این محصولات در روند افزایشی قرار خواهد گرفت. همانطور که برای سال میلادی جدید این موضوع پیش‌بینی می‌شد و تقریباً از اوایل سال 2023 حرکت رو به بالای قیمت‌های فولاد آغاز شد که همچنان هم ادامه دارد.

بختیاری معتقد است که قیمت محصولات داخلی در سال 1402 تا حد زیادی به سیاست‌های دولت در قبال کنترل نرخ دلار، شرایط صادرات محصولات فولادی و همچنین نتیجه مذاکرات هسته‌ای بستگی دارد.

وی در پایان اظهارداشت: این عوامل سه گانه در تعیین قیمت محصولات فولادی در سال 1402 بسیار تأثیرگذار خواهد بود اما در صورتی که روند افزایش فعلی نرخ دلار در این سال ادامه داشته باشد، رشد افسار گسیخته قیمت‌های فولادی اتفاق خواهد افتاد، کما اینکه در یک ماهه اخیر نیز شاهد آن بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *