گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – چهارشنبه 24 اسفندماه؛

پایان معاملات هفته پر فراز و نشیب بورس به رنگ سبز/ شاخص فلزات اساسی 11 هزار واحد رشد کرد

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 24 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز تقریباً سوت پایان غیررسمی بازار سال 1401 بود و هفته به پایان رسید. می‌توان گفت هفته بدی برای بازار نبود و یکی از مهم ترین اتفاقات این هفته، کم تحرکی خریداران و فرصت آخر فروشندگان برای فروش بود. در این راستا، ابتدای هفته پرفشار و به تدریج بهبود نسبی رقم خورد. به نظر روزهای پیش رو در روزهای سال بعد، تحت تاثیر خبرهای سیاسی، دلاری و گزارش ماهانه شرکت‌ها خواهد بود اما می‌تواند با پایان یافتن فشار فروش شرایط بهتری را نیز برای دو روز باقی مانده و روزهای سال بعد شاهد باشیم.

امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 9 هزار و 79 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 8 هزار و 724 میلیارد تومان را تجربه کرد. همچنین حقیقی‌ها 649 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند به گونه‌ای که تراز نقدینگی حقیقی‌ها طی روز جاری 780 میلیارد تومان بود. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 531 نماد ( 82 درصد) و تعداد نمادهای منفی 116 نماد ( 18 درصد) در پایان معاملات ثبت شد.

در ادامه، گروه‌های خودرو، محصولات شیمیایی و چندرشته‌ای‌ها به ترتیب با ارزش معامله 719 میلیارد تومان ، 491 میلیارد تومان و 356 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 38 هزار و 2 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 820 هزار و 990 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 13 هزار و 162 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 554 هزار و 195 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 10 هزار و 886 واحدی، رقم یک میلیون و 343 هزار و 976 واحد را نشان داد.

نمادهای «کچاد»،«شستا»،«وغدیر»،«شبندر»،«پارسان»،«تاپیکو»و«پارس» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کیمیا»،«ومهان»،«سمازن»،«شکلر»و«شسینا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «قمرو»،«کفپارس»،«غدشت»،«غالبر»و«شلعاب» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *