گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

افزایش قیمت کویل ورق گرم صادراتی به ویتنام+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت کویل ورق گرم صادراتی به ویتنام به دنبال رشد قیمت پیشنهادی چین و باوجود تجارت کم حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر میزان واردات کویل ورق گرم ویتنام نزولی گزارش شد. در در همین حال، پیشنهادات قیمتی کشورهایی مانند چین بیش از قیمت مدنظر خریداران ویتنامی و به همان نسبت تقاضای کشور کم بود. یک تاجر در بازار شانگ‌های در این باره گفت: قیمت پیشنهادی کویل ورق گرم SAE1006 چینی به دنبال رشد قیمت فیوچرز کویل ورق گرم در بازار داخلی، افزایش یافت و به بازه 690 تا 705 دلار به ازای هر هاندردویت cfr ویتنام رسید که این بازه قیمتی برای خریداران ویتنامی بالاست.

البته معاملات فیوچرز ماه می برای کویل ورق گرم در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های از اوایل هفته در روندی صعودی قرار داشت و اواخر هفته با قیمت 4 هزار و 396 یوآن (630 دلار) به ازای هر تن انجام شد، این درحالی است که این محصول در مدت با قیمت 4 هزار و 325 یوآن به ازای هر تن معامله شد.

در هین حال، یک بازرگان در استان چجیانگ قیمت معقول برای کویل ورق گرم SAE1006 را 690 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام برآورد کرد. بازرگان دیگری در همین منطقه اعلام کرد که در طول این هفته انعقاد قرارداد جدید کویل ورق گرم چینی SAE1006 شنیده نشده است.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم با ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر SAE1006، واردات، cfr ویتنام در بازه 685 تا 690 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افزایش 5 تا 10 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 675 تا 678 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در ادامه یک منبع آگاه به فعالان بازار ژاپن مطرح کرد: ما کویل ورق گرم SAE1006 را به ویتنام عرضه نمی‌کنیم، زیرا قیمت‌های ما از قیمت‌های داخلی ویتنام بالاتر است. در طول هفته گذشته، قیمت پیشنهادی ژاپن با شیوه معاملاتی cfr مالزی و ویتنام به ترتیب در بازه 740 تا 750 دلار و همچنین 770 تا 780 دلار به ازای هر تن بود.

وی همچنین اعلام کرد که تقاضای ویتنام برای این محصول نسبتا کم است، ضمن اینکه فعالیت تجاری ویتنام برای کویل ورق گرم SAE1006 در 10 روز اخیر کم گزارش شد و فعالان بازار در انتظار نتایج دو نشست چین و اعلامیه قیمت پیشنهادی شرکت‌های بزرگ در هفته آینده هستند. اعلامیه قیمت این کارخانه‌های بزرگ به عنوان ستاره راهنمای بازار عمل می کنند.

براساس گفته نماینده یک کارخانه در تایوان، در طول 10 روز اخیر پیشنهاد تایوان برای کویل ورق گرم SAE1006 با شیوه معاملاتی cfr ویتنام، 730 دلار به ازای هر تن بود اما در این مدت معامله‌ای صورت نگرفت.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم (مبدا ژاپن، کره و تایوان)، cfr ویتنام در بازه 700 تا 710 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *