گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 22 اسفند ماه؛

تداوم روند کاهشی شاخص کل بورس/ شاخص فلزات اساسی 1000 واحد دیگر ریخت

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 21 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سهام در معاملات روز جاری پرنوسان‌تر از روزهای گذشته دنبال شد به گونه‌ای که در اکثریت نمادها شاهد رنج کشی مثبت و گاها قرار گرفتن در مدار منفی بودیم. در نهایت، نماگر کل بورس تهران با رشد قابل توجهی که در نیمه اول تجربه کرد، در نیمه دوم با کاهش حدود 2 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

همچنین امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 6 هزار و 402 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 407 میلیارد تومان را به ثبت رساند. در واقع، امروز 6 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود و حقوقی‌ها نیز 206 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

در ادامه گروه‌های خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 490 میلیارد تومان، 302 میلیارد تومان و 293 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 224 نماد ( 35 درصد) و تعداد نمادهای منفی 417 نماد ( 65 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 567 واحد افت داشت و به یک میلیون و 781 هزار و 629 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 546 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 539 هزار و 104 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت یک هزار و 54 واحدی، رقم یک میلیون و 331 هزار و 747 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«میدکو»،«شیران»،«فولاد»،«رمپنا»،«کچاد»و«پارسان» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «خزر»،«ونفت»،«کاما»،«وساخت»و«خچرخش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «سخزر»،«وبیمه»،«وبشهر»،«کگاز»و«غشاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *