«پرمیوم گندله» تحت فشار افزایش تولید کنسانتره داخلی چین

پیش بینی می‌شود میانگین تولید روزانه کنسانتره در چین در دو ماه آینده حدود ۱۰ درصد یا ۷۱ هزار تن در روز افزایش یابد.

به گزارش فولادبان، تولید کنسانتره داخلی چین پیش‌تر و از سپتامبر سال گذشته به دلیل بازرسی‌های ایمنی در پی حوادث مرگبار معدنی کاهش یافته بود. علاوه بر این، با کاهش قیمت سنگ آهن به دلیل رکود عمومی در بازار محصولات زنجیره فولاد، بیشتر معادن کوچک و متوسط داخلی قادر به ادامه فعالیت‌های خود نبودند.

با این حال، با افزایش قیمت سنگ آهن، بین ژانویه تا مارس میانگین تولید کنسانتره روزانه ۱۳.۴ درصد یا ۵۳.۸ هزار تن در روز افزایش یافت و به ۴۵۵.۳ هزار تن در روز رسید.

انتظار می‌رود شتاب رو به رشد تولید کنسانتره داخلی چین به حرکت رو به جلو ادامه دهد، زیرا احتمالاً محدودیت‌های معادن در شمال چین از اواسط ماه مارس برداشته شوند.

علاوه بر این، تلاش‌های مداوم چین برای افزایش تولید سنگ آهن احتمالا منجر به عرضه‌های جدید در سال جاری خواهد شد.

این تلاش‌ها تحت عنوان طرح Dubbed the Cornerstone Plan، باعث فعال شدن چندین سایت معدنی جدید در سال‌های اخیر شده است که از آن جمله می‌توان به معدن Sishanling که در صدر بزرگترین ذخایر قطعی سنگ آهن چین قرار دارد، اشاره کرد.

پیش بینی می‌شود میانگین تولید روزانه کنسانتره در چین در دو ماه آینده حدود ۱۰ درصد یا ۷۱ هزار تن در روز افزایش یابد.

با این حال، کل موجودی انبار کنسانتره و گندله وارداتی در ابتدای ماه مارس به بالاترین سطح سه سال گذشته یعنی ۱۸.۰۸ میلیون تن رسید که این موضوع باعث شد پریمیوم گندله ۶۵ درصد از اوایل ژانویه در نزدیکی ۱۵ دلار در هر تن باقی بماند.

چنانچه تولید کنسانتره به افزایش خود ادامه دهد، این احتمال وجود دارد که پرمیوم گندله به کمتر از ۶ دلار در هر تن کاهش یابد که پایین ترین سطح از آکوست ۲۰۲۰ خواهد بود، یعنی زمانی که موجودی انبارها در بنادر به ۲۱ میلیون تن رسیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *