مدیرعامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

آینده توسعه معادن به هوشمندسازی است

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران گفت: در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آنها وجود ندارد.

مجتبی حمیدیان در گفتگو با فولادبان درباره وضعیت هوشمندسازی معادن اظهار کرد: موج ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) که در دنیا توسعه پیدا کرد، با اندکی تاخیر به ایران منتقل شد.

وی گفت: درحال حاضر مشکلات و معضلاتی در معادن وجود دارد که تنها راه برطرف کردن آن‌ها استفاده از تکنیک‌های هوشمند است. حوزه صنعت فولاد روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و در پی آن، نیاز به هوشمندسازی معادن بیشتر احساس می شود.

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم، افزود: در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

حمیدیان با اشاره به تاثیر هوشمندسازی معادن در کاهش فروش مواد خام، بیان کرد: با هوشمندسازی معادن بخش قابل توجهی از حجم کارها و وظایف مدیران ذی‌ربط کم‌تر شده و فرصت تکمیل زنجیره‌ها و افزایش حوزه‌های ارزش افزوده ایجاد خواهد شد. به همین دلیل، هوشمندسازی معادن، پایه اصلی افزایش ارزش افزوده مواد و محصولات معدنی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود هوش مصنوعی در معادن، ما قادر به دریافت پیش‌بینی‌های مختلف در حوزه‌های معدنی خواهیم بود که این مهم در صادرات و توسعه فعالیت‌های صادراتی نیز نقش موثری را ایفا می‌کند. هوشمندسازی معادن همچنین در ایفای سیاست‌های گوناگون در نقاط معدنی کشور و افزایش آمار فروش محصولات معدنی نیز تاثیرگذاری چشمگیری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران در پایان، بسیاری از مشکلات معدنی موجود در کشور را ناشی از کمبود اطلاعات کافی در این حوزه دانست و گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از مشکلات معدنی که در کشور وجود دارد، از کمبود اطلاعات کافی در این زمینه نشأت می‌گیرد.

 

 

 

 

تلگرامی

مجتبی حمیدیان،  مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم، گفت: در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

 

با وجود هوش مصنوعی در معادن، ما قادر به دریافت پیش‌بینی‌های مختلف در حوزه‌های معدنی خواهیم بود که این مهم در صادرات و توسعه فعالیت‌های صادراتی نیز نقش موثری را ایفا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *