گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – سه‌شنبه 16 اسفند ماه؛

شاخص کل بورس دوباره از مرز یک میلیون و 800 هزار واحد گذشت/ صعود 41 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 16 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز حجم بازار بسیار قوی بود و یک سیگنال قوی نیز صادر کرد. برخی دلیل این مثبت را تحولات بورس کالا و اتفاقات دلاری می‌دانند اما در هر صورت، قدرت خوب خریداران در بازار و کاهش تدریجی فشار فروشنده‌ها، باعث می‌شود طرف تقاضا نیز بهبود داشته باشد.

در ادامه ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 12 هزار و 32 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 9 هزار و 879 میلیارد تومان را به ثبت رساند.

همچنین در نیمه دوم خریداران دست برتر را داشتند و جریان ورود پول خرد به بازار که در نیمه اول به آهستگی صورت می‌گرفت، در نیمه دوم قدرت بیشتری پیدا کرد. ناگفته نماند حقیقی‌ها 486 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند. بر همین اساس، نمادهای فلزی، فراکابی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در مرکز توجهات حقیقی‌ها قرار داشتند. در مقابل، نمادهای سیمانی، خودرویی و قطعه سازان، استخراج کانه‌های فلزی و بیمه‌ای متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 475 نماد ( 73 درصد) و تعداد نمادهای منفی 176 نماد ( 27 درصد)  در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 31 هزار و 942 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 817 هزار و 611 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 386 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 545 هزار و 656 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 40 هزار و 711 واحدی، رقم یک میلیون و 377 هزار و 967 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«شستا»،«کچاد»،«شپنا»،«شبندر»،«پارس»و«فارس» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ونفت»،«قمرو»،«تپمپی»،«انرژی»و«فسرب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «قپیرا»،«غدشت»،«خزامیا»،«غشاذر»و«بنیرو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *