گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

هفته آرام بازار اسلب صادراتی برزیل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت اسلب صادراتی برزیل با وجود توجه فعالان بازار به محصولات تخت آمریکا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی در یک هفته اخیر قیمت اسلب صادارتی برزیل ثابت باقی ماند که فعالان بازار درباره بازار تقاضا و قیمت‌ها خوش‌بین هستند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت اسلب فولادی، صادارت، فوب بندر اصلی برزیل در بازه 800 تا 830 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل بدون تغییر گزارش شد.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی صادارت و معاملات تحویل ماه آوریل برای این محصول در حدود 800 دلار به ازای هر تن فوب و بالاتر شنیده شدند و گفته‌ می‌شود که آمریکای جنوبی بزرگ‌ترین خریدار اسلب برزیلی بود.

همچنین رشد تقاضای تولیدکنندگان محصولات تخت برزیلی نیز مشاهده شد، ضمن اینکه فعالان بازار به دلیل بهبود بازار محصولات تخت فولادی آمریکا درباره قیمت اسلب خوش‌بین هستند.

البته در حال حاضر تمام توجه‌ها به بازار آمریکا است؛ بازاری که درحال اعلام افزایش پی در پی قیمت‌ها است؛ اگرچه فعالان بازار در پایداری این وضعیت، مردد هستند.

به عنوان مثال، شرکت «کلیولند-کلیفس» قیمت محصولات تخت فولادی را تا 100 دلار به ازای هر تن (5 دلار به ازای هر هاندردویت) افزایش داد و در پی آن، شرکت «نیوکور» افزایش 150 دلاری قیمت به ازای هر تن را اعلام کرد.

به نظر می‌رسد اعلامیه افزایش قیمت کویل ورق گرم از روند صعودی قیمت اسلب پشتیبانی کند. همچنین انتظار می‌رود قیمت پیشنهادی این محصول برای تحویل ماه می افزایش یابد.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 50 دلار به ازای هر هاندردویت ( یک هزار تن ) محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت 0.66 درصدی نسبت به روز قبل و رشد 3.26 درصدی در مقایسه با هفته گذشته است. این محصول در روز و هفته قبل به ترتیب با قیمت 50.33 و 48.42 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *