آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا/ جذب 9 میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی توسط ایمیدرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مجمع سالیانه این شرکت، از آغاز عملیات اجرایی معدن مس جانجا در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: بهره برداری از این معدن در سه سال آینده انجام می‌شود.

به گزارش فولادبان، وجیه الله جعفری در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ایمیدرو بیان کرد: معدن مس-طلا جانجا در سیستان و بلوچستان از سوی یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های بخش خصوصی به بهره برداری خواهد رسید که میزان تولید سالانه در فاز نخست این معدن، ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس است.

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص فرآوری عناصر نادرخاکی انجام می‌شود و اگر طی چند مرحله برگزاری فراخوان، متقاضی برای سرمایه گذاری نبود، ایمیدرو با مصوبه هیات دولت، اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص خواهد کرد.

به گفته وی: در بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در اینگونه طرح‌ها اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توسعه معدن جانجا، واحد فرآوری احداث خواهد شد و شرایط برای ایجاد صنایع پایین دست و توسعه اشتغال آن در منطقه کم برخوردار سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های جامع فولاد، مس، آلومینیوم و طلا و سرب و روی و زغال سنگ گفت: مدیریت و توسعه صنایع معدنی با رعایت عدالت صنعتی به ویژه در مناطق کم برخوردار از الزامات این طرح است.

به عقیده جعفری با توسعه اکتشافات و بهره برداری از محدوده‌های اولویت دار، برنامه‌ها در حال اجرا و ذخایر شناسایی شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو تاکنون، ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های این بخش جذب کرده که از رقم فوق، چهار میلیارد دلارتکمیل شده است.

لازم به ذکر می باشد که اجرای این طرح اشتغال بیش از ۷ هزار نفری را در پی خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *