تا یک ساعت دیگر: عرضه ۴۰ هزار تن میلگرد و ۱۶ هزار تن تیرآهن تا ساعاتی دیگر/ افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت پایه میلگرد و ۱۱۰۰ تومانی قیمت پایه تیرآهن

پس عرضه سنگین شمش، امرز شاهد عرضه سنگین میلگرد و تیرآهن در بورس کالا هستیم در حالی که با توجه به افزایش قیمت شمش، قیمت پایه میلگرد و تیرآهن نیز افزایش شدیدی پیدا کرده است.

به گزارش فولادبان، در معاملات امروز شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، بیش از ۴۰ هزار تن انواع میلگرد با قیمت پایه ۶۵۳۲۹ ریال عرضه میشود. البته به جز سبد میلگرد مخلوط شرکت ذوب آهن اصفهان که قیمت پایه آن ۶۴۳۴۹ ریال تعیین شده است. در معاملات امروز صنایع نورد فولاد گلستان ۵۰۶ تن سبد میلگرد ۱۴ تا ۲۵ را بصورت نقدی عرضه نموده و در ۱۸ خرداد تحویل خواهد داد. جهان فولاد سیرجان ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط را بصورت نقدی عرضه نموده و در ۱۳ خرداد تحویل خواهد داد. سبد میلگرد مخلوط ذوب آهن اصفهان به میزان ۲۲۰۰ تن بصورت سلف عرضه شده و در ۸ مرداد تحویل خریدار میشود.

به گزارش فولاد بان ذوب آهن اصفهان ۱۱۰۰ تن میلگرد ۱۸ – A3 را بصورت سلف عرضه نموده و در ۲۱ خرداد تحویل خواهد داد. فولاد ارگ تبریز ۱۱۰۰ تن سبد میلگرد ۱۴ تا ۲۵ را بصورت نسیه عرضه نموده و ۱۳ خرداد موعد تحویل آن خواهد بود. فولاد عتیق آذر سهند ۶۶۰ تن سبد میلگرد ۱۴ تا ۲۵ را بصورت نسیه عرضه نموده و در ۱۳ خرداد تحویل خواهد داد. همچنین مجتمع فولاد خراسان ۷۰۱۸ تن سبد میلگرد ۲۸تا۱۴-A3 بصورت نقدی عرضه مینماید که این محصول نیز در ۱۳ خرداد تحویل مشتریان خواهد شد.

تولیدی فولاد سپید فراب کویر دیگر شرکت عرضه کننده میلگرد در معاملات امروز است. این شرکت ۲۲۰۰ تن سبد میلگرد مخلوط را بصورت سلف عرضه نموده و در ۷ تیرماه تحویل خواهد داد. مجتمع فولاد ظفر بناب نیز ۶۶۰ تن سبد میلگرد مخلوط و ۶۶۰ تن سبد میلگرد طول کوتاه ۱۲ تا ۲۵ را بصورت سلف عرضه نموده و در ۲۵ خرداد به مشتریانش تحویل میدهد.

در معاملات امروز همچنین شاهد دو عرضه تیرآهن مجموعا به میزان بیش از ۱۶ هزار تن هستیم. ذوب آهن اصفهان ۲۲۰۰ تن سبد تیرآهن را با قیمت پایه ۶۶۰۸۸ ریال بصورت سلف عرضه نموده و در هشتم مرداد تحویل خواهد داد. فولاد البرز ایرانیان نیز ۱۱۰۰ تن سبد تیرآهن مخلوط را با قیمت پایه ۶۷۰۹۴ ریال بصورت نسیه عرضه نموده و در ۱۸ خرداد تحویل خواهد داد.

با توجه به اتفاقات هفته گذشته بورس کالا، معاملات امروز اولین معاملات بدون سقف قیمتی در شرایط جدید بورس است. باید دید افزایش شدید قیمت شمش در هفته گذشته و برداشته شدن سقف رقابت در معاملات، قیمت میلگرد و تیرآهن را تا کجا بالا میبرد. البته بازار این دو محصول به تشنگی بازار شمش نیست و در هفته های گذشته معاملات آن عمدتا تایید شده اند. لذا جهش قیمتی نسبتا ملایم تری (نسبت به شمش) برای آن متصور است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *