وزارت صمت نه تفکیک بلکه باید شیوه اداره آن تغییر کند

یک فعال صنعتی با بیان اینکه شیوه اداره فعلی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید ادامه پیدا کند، در عین حال می گوید: بی مسئولیتی و بی تدبیری مسئولان علت اصلی ناکارامدی در وزارت صمت است.

سید بهادراحرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به انتقادات گسترده فعالان و کارشناسان به عملکرد وزارت صنعت ،معدن و تجارت، اظهارداشت: مشکلات موجود از ساختار وزارت صمت نیست بلکه به نوع برخورد افراد مسئول در این وزارتخانه مرتبط است و در واقع حتی اگر این وزارتخانه هم تفکیک شود، احتمال حل نشدن مشکلات و حتی بیشتر شدن آن وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر مشکلات موجود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی ناشی از ادغام این دو وزارتخانه نیست بلکه ناشی از انجام ندادن درست وظایف در این دو وزارتخانه است. برهمین اساس، بهتر است قبل از تصمیم به جداسازی و تفکیک، مسئولیت پذیری و حکمرانی بهتری برای این وزارتخانه ایجاد کرد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: شیوه اداره فعلی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید ادامه پیدا کند و افرادی که پیشنهاد جداسازی این دو وزارتخانه را می دهند، مشکلات ناشی از سیاستگذاری و ساختار ادغام شده این دو وزارت خانه را می دانند در حالی که ساختار اداره وزات صمت باید تغییر کند.

احرامیان با اشاره به اظهارات برخی کارشناسان مبنی بر تفکیک فعالیت این دو وزارتخانه اظهارداشت: تغییر در شیوه حکمرانی و مدیریت این دو وزارتخانه الزلامی و ضروری ارزیابی می‌شود، زیرا به نظر می رسد حتی اگر صنعت و معدن از تجارت و بازرگانی جدا شود،  شرایط  بهتری در انتظار این دو نهاد و وزارت خانه نخواهد بود.

وی، بی مسئولیتی و بی تدبیری مسئولان کشور را علت اصلی ناکارآمدی وزارت صمت دانست و گفت: 90 درصد کشورهای صنعتی دنیا این دو وظیفه را در یک وزارتخانه انجام می دهند و این دو موضوع در یک نهاد تصمیم گیر به انجام می رسد. در این راستا، علت اصلی مشکلات موجود در این حوزه بی تدبیری، بی مسئولیتی و بی توجهی مسئولان به مسایل صنعتی ، معدنی و تجاری و بازرگانی این وزارتخانه است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *