هکرها در فولاد خوزستان و فولاد مبارکه به دنبال چه اطلاعاتی بودند؟

در سال گذشته 300 حمله سایبری به فولاد خوزستان انجام شده بود که تمام حملات خنثی شد.همزمان با این حمله، به چند شرکت فولادساز و نفتی نیز حملات سایبری دیگری انجام شد که با  فعال شدن سریع پدافند غیرعامل، از بروز حادثه جلوگیری به عمل آمد.

فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان دو مجتمع بزرگ فولاد سازی کشور ششم تیرماه مورد حمله سایبری قرارگرفتند هرچند شدت این حملات جزیی گزارش شد، اما به گفته فعالان صنعتی علت اصلی حملات هکرها تحریم‌ها ، موانع موجود در توسعه و گسترش فعالیت‌های صنعتی و عدم دسترسی به فایروال های تحت لیسانس شرکت های سازنده تجهیزات و ساختارهای شرکت های فولادی بوده است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: بهترین راهکار مقابله با حملات سایبری این است که مسایل مرتبط با تولید و اطلاعات میدانی از شرکت های فولادساز بیان نشود و شرکت های نرم افزاری با تجهیز خود به فناوری روز و توسعه فعالیت های روزآمد آمادگی خود را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهند.

احمد جانجان درگفتگو با فولادبان با اشاره به هک شدن سامانه نرم افزاری فولاد خوزستان افزود: اظهار نظر کارشناسان و فعالان سیاسی درباره شرایط و تغییر و تحولات کوره ها، ضخامت دیواره نسوز، تغییرات کوره ها برای افزایش عمر آنها، پاتیل های ذوب و ارائه اطلاعات از جزییات این صنعت علت اصلی هک واحدهای تولید فولاد است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان و کارشناسان با ارائه اطلاعات میدانی و دقیق از شرکت های تولیدکننده فعال فولادی ، شرایط را برای هک و حملات سایبری مهیا می کنند و موجب می شود اطلاعات در این حوزه افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر افزایش آمادگی و به روز شدن شرکت های نرم افزاری برای مقابله با حملات سایبری تصریح کرد: بهترین راهکار مقابله با حملات سایبری  این است که اطلاعات و مسایل مرتبط با تولید و اطلاعات میدانی از شرکت های فولادساز بیان نشود و شرکت های نرم افزاری با تجهیز خود به تکنولوژی روز و توسعه فعالیت های روز آمد آمادگی خود را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *