سقوط بورس همچنان ادامه دارد/ سنگینی کفه ابهامات نسبت به خبرهای مثبت

با اینکه چند خبر مثبت در اخبار امروز درباره صنایع منتشر شد، اخبار منفی کار خود را انجام دادند و باز هم شاهد افت شاخص کل بودیم.

به گزارش فولادبان، سنگینی کفه ترازوی اخبار منفی باعث شد تا شاخص کل امروز هم مانند روز گذشته افت داشته باشد و تا کف حمایتی 1.5 میلیون واحدی سقوط کند. امروز، قیمت اسکناس دلار همچنان روی ریل نزولی قرار داشت و همین مسئله سیگنالی منفی به سهامداران می‌دهد که فشار فروش را بیشتر می‌کند. افزایش نرخ بهره بین بانکی به 20.82 درصد می‌تواند اثر مثبتی روی بازار داشته باشد، اما این اثر در بلند مدت مشخص می‌شود. از طرفی وزیر صمت و وزیر نیرو، از تأمین به موقع برق صنایع خبر دادند که این بر خلاف عملکرد کارخانه‌هاست و می‌توان گفت که سودآوری‌ها همچنان لنگ می‌زند.

شاخص کل بازار سرمایه در جریان معاملات امروز روندی نزولی به سمت کف حمایتی 1.5 میلیون واحدی حرکت کرد و با افت 18 هزار و 985 واحدی خود، در نقطه یک میلیون و 501 هزار و 348 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز بر خلاف روز گذشته، امروز ریزش 4 هزار و 975 واحدی را تجربه کرد و رقم 417 هزار و 684 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم مانند همیشه تابع نماگر اصلی بورس بود و با ریزش 19 هزار و 387 واحدی، در نقطه یک میلیون و 73 هزار و 528 واحدی به کار خود پایان داد.

نمادهای «سآبیک»، «خگستر»، «شستا»، «آسیاتک»، «خزامیا»، «خودرو» و «فملی» فهرست نمادهای پرتراکنش را تشکیل دادند. نمادهای «فملی»، «فولاد»، «وبملت»، «شستا»، «وامید»، «فارس» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی بازار سرمایه امروز هم روز خوبی را طی نکردند. اکثر نمادهای این صنعت در بازار سرمایه قرمزپوش بودند و نمادهای «فپنتا»، «فنورد» و «فولاد» بیشترین میزان افت را در قیمت سهام خود تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *