سبزی بورس زیاد دوام نیاورد/ وصل شدن وضعیت بازار به دم دلار

شاخص کل بازار سرمایه که ابتدای معاملات امروز رشد کرده بود، در ادامه راه افت کرد و وضعیت بورس قرمز شد.

به گزارش فولادبان، امروز در حالی که وضعیت بازار سرمایه در ابتدای معاملات خوب بود و نماگر اصلی آن رشد کرد، در ادامه و با بازگشایی بازار ارز، افت اندکی را پشت سر گذاشت چراکه قیمت دلار در زمان بازگشایی بازار ارز افت پیدا کرده بود و همچنان هم در حال پایین آمدن از نردبانی است که در آخر هفته گذشته از آن بالا رفته بود. کارشناسان بازار سرمایه هم بر این عقیده‌اند که رشد بازار بیشتر به دلیل رشد قیمت دلار بود و حالا این هیجان تخلیه شده است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت 5 هزار و 431 واحدی امروز خود، روی نقطه یک میلیون و 572 هزار و 979 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز پس از نوسان‌های متعدد، در زمان بسته شدن بازار 325 واحد رشد کرد و رقم 444 هزار و 972 واحد را نشان می‌داد. شاخص فلزات اساسی هم مانند دیگر شاخص‌های بازار سرمایه با کاهش 5 هزار و یک واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 154 هزار و 109 واحدی ایستاد.

«آسیاتک»، «خساپا»، «شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «شپنا» و «سیمرغ» فهرست نمادهای پرتراکنش امروز بازار را تشکیل دادند. همچنین، نمادهای «شپنا»، «فملی»، «فولاد»، «شتران»، «شبندر» و «نوری» بیشترین تأثیر منفی و نماد «وامید» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

امروز، اکثر نمادهای فولادی هم وضعیت قرمز در بازار تجربه کردند، اما برخی از آن‌ها بودند که لباس سبز به تن کردند. نماد «کویر» بیشترین رشد را در این میان داشت و نماد «فپنتا» افت شدیدی را نسبت به دیگر نمادها تجربه کرد. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» نیز هردو افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *