سبزپوشی بورس در معاملات پایان هفته/ شاخص فلزات کانال یک میلیون واحدی را حفظ کرد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 12 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، آخرین روز معاملاتی هفته جاری کم رمق و متعادل دنبال شد به طوری که فروشندگان نقش پررنگ تری را ایفا کردند و تقریبا اغلب صنایع معاملات متعادل و کم حجمی را ثبت کردند.

در این راستا، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 770 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 5 هزار و 93 میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله 349 میلیاردتومان، 279 میلیاردتومان و 217 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشتند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 314 (48 درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 340 نماد ( 52درصد) در پایان معاملات ثبت شد. جریان خروج پول از بازار سهام امروز نیز ادامه داشت و بازار سهام امروز با خروج ۲۸۰ میلیاردی پول حقیقی روبه‌رو شد که بیشترین میزان خروج پول متعلق به گروه نفتی بازار سهام بود. همچنین حقوقی‌ها 287 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. در بین صنایع، بیشترین حجم معاملات متعلق به گروه خودرو، ساخت قطعات و سپس فلزات اساسی بود. ناگفته نماند 78 صف خرید با ارزش 280 میلیارد تومان در مقابل 55 صف فروش با ارزش 409 میلیارد تومان ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 675 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 557 هزار و 277 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 494 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 487 هزار و 535 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 2 هزار و 595 واحدی، رقم یک میلیون و 81 هزار و 914 واحد را نشان داد.

نمادهای «شپدیس»،«فملی»،«وبملت»،«کگل»،«وپاسار»،«شستا»و«اخابر» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «فجر»،«دامین»،«البرز»،«قمرو»و«ولپارس» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وساخت»،«شسینا»،«واعتبار»،«وآذر»و«کمنگنز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *