رنگ سبز به بورس بازگشت

رشد شاخص کل توانست وضعیت بازار را دوباره به حالت سبز بازگرداند.

به گزارش فولادبان، بازار سرمایه که این هفته را پرنوسان، اما با حجم معاملات خوب آغاز کرده است، امروز دوباره به وضعیت سبز برگشت و اکثر نمادهای معاملاتی در روز جاری سبزپوش بودند. رشد قیمت اسکناس دلار توانسته است مدتی روند مثبت در بازار به وجود بیاورد، اما خبرهایی از واریز سود سهام عدالت نیز سیگنالی مثبت به معامله‌گران داده است. کارشناسان بازار سرمایه هم اعتقاد دارند که نزدیک شدن به فصل مجامع این روند مثبت را ایجاد کرده است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، 10 هزار و 820 واحد رشد کرد و در نهایت، روی نقطه یک میلیون و 583 هزار و 800 واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز تحت تأثیر تقاضای بالای سهم‌های کوچک بازار سرمایه است و امروز، با رشد 4 هزار و 253 واحدی، رقم 449 هزار و 225 واحدی را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم با افزایش 16 هزار و 413 واحدی، به کانال 1 میلیون و 170 هزار واحدی رسید و در پایان، در ارتفاع یک میلیون و 170 هزار و 522 واحد قرار گرفت.

در طول معاملات امروز، نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «شپنا»، «خودرو»، «فملی»، «خگستر» و «خساپا» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «وامید»، «ومعادن»، «خودرو»، «کگل» و «وصندوق» بیشترین تأثیر را در شاخص کل گذاشتند.

اکثر نمادهای معاملاتی صنعت فولاد نیز سود داشتند. نمادهای «فنورد»، «کاوه» و «فجر» بیشترین رشد قیمت را در سهام خود تجربه کردند، اما دو نماد «فپنتا» و «فسازان» افت قیمت نسبتا بالایی داشتند. «کچاد» و «کگل» هم امروز را پرتقاضا پشت سر گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *