رشد بورس در اولین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بازار سرمایه با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد جهانی رخ داد، باز هم پیشروی کرد.

به گزارش فولادبان، بالا بردن نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا این نوید را به اقتصاد جهان داد که دلار باز هم پیشروی خواهد کرد و گران‌تر از قبل خواهد شد و به دنبال این اتفاق بازار سرمایه کشور سیگنالی قوی از این موضوع دریافت کرد و به همین خاطر، شاخص کل امروز هم رشد داشت، اما امروز، بیشتر تقاضا مخصوص سهام شاخص‌ساز بود و این نمادهای بزرگ هم توانستند اقبال بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

به هر ترتیب، شاخص کل با رشد 14 هزار و 78 واحدی، در پایان معاملات امروز رقم یک میلیون و 543 هزار و 796 واحد را نشان داد. به دنبال همین موضوع، شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 849 واحد نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت و رقم 426 هزار و 322 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی هم با رشد 895 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 149 هزار و 251 واحدی ایستاد.

در جریان معاملات روز جاری، نمادهای «شستا»، «شپنا»، «شتران»، «شبندر»، «خگستر»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «شپنا»، «شبندر»، «پارسان»، «تاپیکو»، «شتران»، «شستا» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را روی روند حرکتی شاخص گذاشتند.

نمادهای فولادی، معاملات متعادلی را پشت سر گذاشتند، اما در این بین، نمادهای «فخاس»، «فسازان» و «فنورد» بیشترین رشد را در طول معاملات داشتند. نمادهای معدنی «کچاد» و «کگل» هم مانند دیگر نمادهای صنعت فولاد متعادل معامله شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *