رسیدن به نقطه حمایتی شاخص برای بورس کارساز بود

رسیدن به نقطه حمایتی 1.5 میلیون واحدی برای شاخص کل بورس کارساز و باعث سبز شدن بازار شد.

به گزارش فولادبان، رسیدن شاخص کل به یک میلیون و 500 هزار واحدی باعث نگرانی بسیاری از فعالان بازار سرمایه شده بود چراکه اگر شاخص از یک میلیون و 500 هزار واحدی پایین‌تر می‌آمد، وضعیت کلی بازار سهام می‌توانست رو به وخامت برود، اما به نظر می‌رسد این نقطه حمایتی باعث شده است تا سهم‌های ارزنده شناخته شده و تقاضا برای آن‌ها بیشتر از قبل شود.

ابهاماتی از جمله افت قیمت دلار در روز گذشته باعث شده بود تا کمی دل سهامداران خالی شود، اما این ارز باز هم روی ریل صعودی افتاد و به 31 هزار تومان نزدیک شد. از طرف دیگر، بحث استیضاح وزیر صمت در مجلس به پایان رسید و این مسئله به طور کامل کنار گذاشته شد  مقرر شد طی دو ماه وزارت بازرگانی از وزارت صمت جدا شود که می‌تواند نکته‌ای مثبت باشد. البته، کارشناسان معتقدند که بازار سرمایه روند متعادل خود را طی خواهد کرد.

به هر حال، شاخص کل بازار سرمایه امروز 10 هزار و 360 واحد رشد کرد و به یک میلیون و 514 هزار و 425 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با نماگر اصلی بورس هم‌مسیر بود یعنی تا پایان معاملات 3 هزار و 797 واحد رشد کرد و رقم 421 هزار و 92 واحد را نشان داد. شاخص فلزات اساسی نیز 3 هزار و 140 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 76 هزار و 874 واحدی ایستاد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «سآبیک»، «شستا»، «خگستر»، «شپنا»، «خودرو»، «آسیاتک» و «وتجارت» فهرست نمادهای پرتراکنش را تشکیل دادند و نمادهای «نوری»، «شپنا»، «شبندر»، «شستا»، «حکشتی»، «شپدیس» و «وبملت» روی رشد شاخص کل بیشترین تأثیر را داشتند.

نمادهای فولادی در معاملات امروز مانند روند کلی بازار متعادل معامله می‌شدند، اما نمادهای «فنورد» و «کاوه» سبزترین نمادها بودند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *