تحدید تولید ناشی از کدام تصمیم است؟/ مشکل مواد اولیه القایی‌ها حل شد؟

اغلب واحدهای القایی درحال حاضر تولید خود را غیر اقتصادی و ضررده می دانند و ادامه این روند و شکایت ها مطمئنا بعد از القایی ها بتدریج به واحدهای بزرگ و متوسط خواهد رسید و مشکلات موجود تولیدات انها را مختل خواهد کرد و دودآن به چشم مصرف کننده خواهد رفت.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: دود مداخله های بی ضابطه دولت و تعیین قیمت های دستوری ، مستقیم به چشم مصرف کننده می رود وبسیاری از صنایع ازجمله صنعت فولاد که درابتدای چنین راهی است، ممکن است از درون بپاشد و لازمه این کار این است که محصولات فولادی به عرضه و تقاضا و بازار سپرده شود.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا افزود: الزام عرضه محصولات فولادی به بورس کالا براساس سیاستگزاری وزارت صمت ، موجب شده قیمت محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا تعیین شود و بورس کالا با اعمال غیررسمی برقیمت ها، قیمت های تعیین شده تولید داخل از قیمت های جهانی کمتر باشد.

وی ادامه داد: تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا نمی تواند دوام داشته باشد و در درازمدت اعمال اینگونه سیاست های صنعتی تاثیرمنفی زیادی بر بازارخواهد گذاشت و موجب به حداقل رساندن سرمایه گذاری در صنعت فولاد و بی رغبتی در تولید فولاد خواهد شد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: صنعت برق تا ده سال قبل صادرات محور و سود ده بود و سرمایه گذاران زیادی تمایل داشتند در این صنعت سرمایه گذاری کنند اما اکنون بجایی رسیده است  که صنعت برق کشور نمی تواند نیاز کشور را تامین کند واین بی سیاستی  حاصل مداخله دولت در این صنعت است.

احرامیان گفت: دود مداخله های بی ضابطه دولت مستقیم به چشم مصرف کننده می‌رود وبسیاری از صنایع از جمله صنعت فولاد که در ابتدای چنین راهی است، ممکن است از درون از هم بپاشد و لازمه این کار این است که محصولات فولادی به عرضه و تقاضا و بازار سپرده شود.

وی با اشاره به گلایه تولیدکنندگان واحدهای کوچک و دارندگان کوره های القایی از نبود مواد اولیه و شرایط نامناسب افزود: اغلب واحدهای القایی درحال حاضر تولید خود را غیر اقتصادی و ضررده می دانند و ادامه این روند و شکایت ها مطمئنا بعد از القایی ها بتدریج به واحدهای بزرگ و متوسط خواهد رسید و مشکلات موجود تولیدات انها را مختل خواهد کرد و دودآن به چشم مصرف کننده خواهد رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *