بورس کالا بهترین محل برای عرضه سنگ آهن است

مدیرعامل شرکت رایان تجارت با اشاره به اینکه شرایط تقاضا برای سنگ آهن با توجه به شرایط خاص این محصول متفاوت است، گفت: بورس کالا بهترین محل برای عرضه سنگ آهن است و باعث شفافیت معاملات و جلوگیری از سوء استفاده برخی کارخانه‌ها می‎شود.

محمدرضا هوشمند در گفتگو با فولادبان در رابطه با عرضه سنگ آهن در بورس کالا گفت: یکی از موضوع‌های مهم این روزها بحث عرضه سنگ آهن در بورس کالاست. با توجه به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته تصمیم گرفت که زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود، ما شاهد این بودیم که مانند گذشته حلقه ابتدایی زنجیره (از سنگ آهن تا کنسانتره) تقاضایی ندارد و عرضه‌ها مورد حمایت واقع نمی‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: از طرفی، کارخانجاتی که از سنگ آهن به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای بورس کالا که رینگی شفاف برای معاملات است، به صورت مستقیم و غیر شفاف این ماده اولیه را خریداری کنند و از طرف دیگر، عیارهای مختلف و همچنین، عناصر مختلف کشف شده در سنگ آهن تقاضای این ماده اولیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در بورس کالا نمی‌توان این عوامل را بررسی کرد و این مسائل برای طرف تقاضا ابهام ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت رایان تجارت ادامه داد: بورس کالا برای عرضه سنگ آهن کاملا مؤثر است و چنانچه عرضه‌ها با شرایط مناسب و به دور از هرگونه نرخ‌گذاری دستوری صورت گیرند، معاملات سنگ آهن قابل تأیید و مورد حمایت واقع خواهند شد، اما کارشناسان باید ساز و کاری را در بورس کالا فراهم کنند تا استانداردهای مورد تأیید و مورد درخواست تقاضاکنندگان را در این بازار اعمال کنند.

هوشمند درباره راهکار مناسب برای عرضه سنگ آهن در بورس کالا گفت: قطعا بورس کالا می‌تواند بهترین راهکار برای عرضه سنگ آهن باشد و می‌تواند به شفافیت معاملات در این زمینه کمک‌رسان باشد، اما شرایطی باید در این نهاد معاملاتی فراهم شود تا سنگ آهن از قیمت‌گذاری‌های دستوری و همچنین، دخالت‌های بی‌مورد در امان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *