بورس تحمل رشد نداشت/ تداوم روند نوسانی بازار سرمایه در کانال 1.5 میلیونی

روند متعادل در بورس با رسیدن به نقطه حمایتی 1.5 میلیون واحدی بر این بازار حاکم شده است.

به گزارش فولادبان، این روزها بازار سرمایه شرایطی تعادلی به خود گرفته است که در ناحیه حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحدی به طور مکرر نوسان دارد. با شنیده شدن از سر گرفتن مذاکرات برجام در پایتخت قطر این انتظار وجود دارد که قیمت دلار کاهشی باشد، اما از سوی دیگر، نگاه بلندمدت به سهم‌های ارزنده باعث می‌شود تا وضعیت بازار بحرانی نشود. علاوه بر این، شاخص کل در حال حاضر به کف حمایتی رسیده است و باید بیشتر از قبل حمایت شود.

در عین حال، شاخص کل بازار سرمایه در طول معاملات امروز 713 واحد افت کرد چراکه خروج نقدینگی از بازار نسبت به روز قبل مشهود بود و این شاخص در نهایت، روی نقطه یک میلیون و 513 هزار و 720 واحدی ایستاد، ولی شاخص کل هم‌وزن امروز نسبتا وضعیت بهتری داشت و 388 واحد رشد کرد تا رقم 421 هزار و 481 واحدی را نشان دهد. شاخص فلزات اساسی هم مانند شاخص کل تغییر کرده بود و امروز با افت 8 واحدی، در ارتفاع یک میلیون و 76 هزار و 865 واحدی قرار گرفت.

امروز، نمادهای «شپنا»، «سآبیک»، «آسیاتک»، «خگستر»، «شستا»، «خزامیا» و «خودرو» بیشترین تراکنش را داشتند، اما نمادهای «شپنا»، «فارس»، «نوری» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «بفجر»، «وغدیر» و «مبین» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند.

اکثر نمادهای فولادی بازار سرمایه روندی متعادل داشتند، اما دو نماد وضعیت برجسته‌تری در طول معاملات داشتند. نماد «فسازان» بیشترین افت قیمت را در سهام خود دید و نماد «کویر» با تقاضای بالا، سبزپوش بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *