بورس به ایستگاه حمایت رسید/ رشد شاخص در روز افت حجم معاملات

شاخص کل بورس در روزی که حجم معاملات افت فاحشی نسبت به قبل داشت، با حمایت رشد کرد.

به گزارش فولادبان، بورس که این روزها به ایستگاه حمایت رسیده است، با افت حجم معاملات دست و پنجه نرم می‌کند، اما دلیل اصلی این کاهش حجم خبرهای منفی است که در بازار وجود دارد. امروز بازار با توئیت و پست‌های مثبتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و افزایش سودآوری صنایع بورسی مورد حمایت اندکی قرار گرفت و به این ترتیب همچنان در کانال 1.5 میلیون واحدی ایستاده است و عقب‌نشینی نکرد.

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز بر خلاف روز گذشته یک‌هزار و 346 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 502 هزار و 979 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن که از ابتدا روی ریل صعودی با شیبی بسیار ملایم بود، تا پایان معاملات یک‌هزار و 159 واحدی افزایش یافت و در ارتفاع 418 هزار و 362 واحدی قرار گرفت. در عوض، شاخص فلزات اساسی با وجود ابهاماتی از جمله قطعی برق 6 هزار و 31 واحد افت کرد و رقم یک میلیون و 61 هزار و 567 واحد را نشان داد.

در جریان معاملات، نمادهای «سآبیک»، «خگستر»، «شپنا»، «شستا»، «فملی»، «خودرو» و «آسیاتک» بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «فارس»، «بفجر»، «نوری»، «شبندر» و «کگل» تأثیر مثبت روی شاخص کل گذاشتند، اما نمادهای «فملی» و «وبملت» بیشترین اثر را روی پایین آمدن شاخص داشتند.

امروز، اکثر نمادهای فولادی عرضه بیشتری داشتند و نمادهای «فپنتا»، «فخوز» و «فخاس» افت بیشتری داشتند، اما سه نماد «فسازان»، «فنورد» و «کاوه» حمایت خوبی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *