بررسی روند قیمتی زغال سنگ کک در بازار فوب استرالیا+ پیش بینی

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت زغال سنگ کک در بازار فوب استرالیا در قراردادهای جدید حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت زغال سنگ کک ممتاز فوب استرالیا در سطح بالای قیمتی ثابت شد که پس از قرارداد جدید با قیمت بالای 350 دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که فعالان بازار درباره ادامه مسیر قیمت‌ها نظرات متفاوتی داشتند.

در این راستا، یک قرارداد جدید با حجم 30 هزار تن زغال سنگ کک PLV HCC با قیمت 350.25 دلار به ازای هر تن فوب استرالیا ثبت شد. این معامله میان یک تاجر و مصرف‌کننده نهایی در آسیا صورت گرفت.

در عین حال، قیمت این قرارداد در نظر فعالان بازار تعجب‌برانگیز نبود. زیرا آن‌ها باور داشتند که بازار پس از قیمت پیشنهادی 350 دلار به ازای هر تن خریداران، جهش تجربه خواهد کرد. یک تاجر در این رابطه اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی کردم، قیمت امروز کاملا ثابت خواهد بود. بازار برای هضم این رشد قیمت، نیاز به کمی زمان دارد.

همچنین تاجر دیگری در بازار اشاره کرد: عرضه زغال سنگ کک بسیار محدود است. زمانی که من در مذاکره برای فروش محموله زغال سنگ آمریکایی به چین بودم، یک خریدار از کره حنوبی با قیمت 330 دلار به ازای هر تن cfr کره موافقت کرد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت زغال سنگ کک، cfr جینگ‌تانگ، چین را 273.10 دلار به ازای هر تن برآورد کرد.

این تاجر در ادامه افزود: با بهبود میزان تقاضا در اروپا و هند، رشد قیمت زغال سنگ کک تا 400 دلار به ازای هر تن غافل‌گیرکننده نخواهد بود؛ اگر اتفاقی در راستای اختلال عرضه در استرالیا نیفتند.

کمبود عرضه زغال سنگ کک استرالیا پس از خروج قطار از مسیر ریلی «بلک واتر» در «کوئینزلند» بدتر شد. این مسیر ریلی رابط معادن حوضه باووِن به بندر گلدستون است.

با این حال، برخی فعالان بازار درباره ادامه روند صعودی قیمت‌ها تردید داشتند. یک منبع فروش در بازار در این باره عنوان کرد: آیا تقاضای زغال سنگ کک وافعا مطلوب است؟ ما بخشی از سفارشات قراداد بلندمدت را به دلیل محدودیت تقاضای محصولات نهایی فولاد به سال مالی آینده موکول کردیم.

به گفته برخی منابع، در طول 7 روز منتهی به جمعه، زغال سنگ PCI فوب استرالیا به دنبال رشد قیمت در بازار زغال سنگ کک ممتاز، افزایش یافت.

شاخص قیمت فست‌مارکتز

شاخص قیمت فست‌مارکتز در بازار اسرالیا به شرح ذیل است:

زغال سنگ کک ممتاز، فوب DBCT : معادل 349.24 دلار به ازای هر تن، 1.88 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

زغال سنگ کک ممتاز، فوب جینگ‌تانگ: 313.37 دلار به ازای هر تن، 4.17 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

زغال سنگ کک سخت، فوب DBCT : معادل 315.41 دلار به ازای هر تن، 1.62 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

زغال سنگ کک ممتاز، فوب جینگ‌تانگ: 273.1  دلار به ازای هر تن، 1.26 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

بورس کالای دالیان

در همین حال، قرارداد فیوچرز ماه می زغال سنگ کک با قیمت یک هزارو 812 یوآن (269 دلار) به ازای هر تن منعقد شد که حاکی از افزایش 5.5 یوآنی به ازای هر تن نسبت به قیمت توافقی روز قبل است.

همچنین قرارداد ماه می کک با قیمت 2 هزار و 757 یوآن به ازای هر تن بسته شد که این نرخ در مقایسه با قیمت قرارداد قبل در روز قبل 5.5 یوآن به ازای هر تن افزایش نشان می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *