افزایش فشارها برای تمدید سهمیه واردات فولاد بریتانیا

دولت انگلستان با فشار صنعت فولاد و اتحادیه‌های کارگری برای تمدید محدودیت‌های واردات فلزات، اعمال‌شده پس از برگزیت، است. به دولت انگلستان هشدار داده شده که سیل واردات محصولات ممکن است ۱۵۰ میلیون پوند به ضرر تولیدکنندگان بریتانیا تمام شود.

آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین‌الملل انگلستان، باید تا 30 ژوئن تصمیم بگیرد که آیا تدابیر حفاظتی فولاد را که سال گذشته تعیین شده بود حفظ کند یا محدودیت‌های وارداتی را برای پنج دسته از محصولات، حذف کند.

قیمت‌های بالای جهانی فولاد در ماه‌های اخیر پس از سال‌ها آشفتگی به صنعت این کشور کمک کرده است، اما فولادسازان بریتانیایی می‌گویند که حذف محدودیت‌های بریتانیا قبل از اتحادیه اروپا در مقایسه با رقبای اروپایی که در حال حاضر از هزینه‌های انرژی نسبتاً کمتری سود می‌برند، ضرر خواهد داشت.

تعرفه‌های حمایت‌گرایانه 25 درصدی بر واردات بالاتر از سهمیه تعیین‌شده برای اولین بار توسط اتحادیه اروپا در سال 2018، زمانی که بریتانیا هنوز عضو آن بود، اعمال شد. این تعرفه‌ها برای محافظت از صنایع داخلی در برابر انبوه محصولات فولادی پس از اعمال تعرفه‌های دونالد ترامپ بر فولاد غیر آمریکایی، طراحی شد.

نیک توماس سیموندز، وزیر تجارت بین‌الملل در سایه انگلستان، گفت: صنعت فولاد ما در سال‌های اخیر دوره‌ای فوق‌العاده چالش‌برانگیز را پشت سر گذاشته است.

گرت استیس، مدیرکل اتحادیه فولاد بریتانیا هم گفت: ضروری است که سیاست‌های حمایتی از صنعت فولاد به طور کامل حفظ شود. عدم انجام این کار باعث افزایش واردات فولاد می‌شود که منجر به آسیب قابل توجهی به تولیدکنندگان بریتانیا می‌شود و مشاغل، تولید و سرمایه‌گذاری را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بریتانیا و ایالات متحده در ماه مارس – سه ماه پس از توافق آمریکا و اتحادیه اروپا – توافق کردند که تعرفه‌های ترامپ بر فولاد بریتانیا و تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای را که به محصولات آمریکایی مانند ویسکی بوربن، موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون و شلوار جین Levi’s ضربه می‌زند، حذف کنند. با این حال، تعرفه‌های ایالات متحده بر فولاد سایر کشورها باقی می‌ماند و به تولیدکنندگان انگیزه می‌دهد تا در جای دیگری خریدار پیدا کنند، حتی با قیمت‌های پایین‌تر.
Alasdair McDiarmind، مدیر عملیات انجمن اتحادیه کارگران فولاد، گفت: کنار گذاشتن سیاست‌های حمایتی باعث می‌شود که فولاد ارزان، ناعادلانه و کثیف وارد شود.

سخنگوی دولت انگلستان هم اعلام کرد که دولت به حمایت از صنعت فولاد متعهد است. سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور نیز گفت: در ماه سپتامبر، «سازمان اصلاحات تجاری» پس از درخواست‌های ذینفعان، بررسی مجدد توصیه خود به وزیر تجارت بین‌الملل در مورد حفاظت فولاد بریتانیا را در سال گذشته آغاز کرد. وزیر امور خارجه پس از بررسی شواهد، تصمیم نهایی را در مورد تعرفه‌های فولاد خواهد گرفت و به زودی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *