از افتتاح ۲۰ طرح فولادی تا اعلام زمان بهره‌برداری از پروژه فولاد مکران+حواشی

لطفا با بخش جدید «از استان‌ها چه خبر؟» فولادبان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار فولادبان، اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت فولادی‌ها در سراسر کشور مطلع شوید، لطفا با بخش جدید «از استان‌ها چه خبر؟» فولادبان همراه باشید.

راه اندازی شرکت فولاد فراز زاگرس

معاون سازمان صمت استان ایلام از پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی شرکت فولادفراز زاگرس خبر داد.

محمد زرگوش در خصوص میزان و تنوع کارخانه‌های فولاد استان و همچنین افزایش ظرفیت این واحد‌های تولیدی گفت: طرح تولیدی شرکت فولاد فراز زاگرس در شهرک صنعتی ایلام در هشتم تیرماه امسال با پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری رسید.

وی افزود: این واحد با مشارکت بخش خصوصی در زمینه تولید شمش فولاد ، میلگرد و نبشی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن و اشتغال حدود ۴۰ نفر فعالیت خود را شروع کرده است.

زرگوش تصریح کرد: امیدواریم که در ادامه فعالیت این واحد ،بتوانیم تامین نقدینگی واحد را از طریق تسهیلات سرمایه در گردش تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان افزایش دهیم.

معاون سازمان صمت ایلام گفت: علاوه بر واحد فولاد فراز زاگرس، دو واحد دیگر در زمینه محصولات فولادی از جمله واحد نورد ایوانغرب با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن تولید انواع میلیگرد آجدار و اشتغال حدود ۸۰ نفر در شهرک صنعتی ایوان در حال حاضر مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به احداث و راه اندازی طرح تولید شمش فولادی شرکت فولاد زاگرس ایوان گفت:این طرح با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان طرح توسعه نورد ایوان از جمله طرح‌های مهم در دست اجرای استان است که تامین کننده خوراک مورد نیاز شرکت نورد ایوان با فراهم کردن ایجاد زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر است که امیدواریم امسال در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

همچنین واحد تولید مقاطع فولادی و برش ورق‌های فولادی شرکت فولاد گستر آتنا در ناحیه صنعتی شباب با اشتغال حدود ۷۰ نفر و سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در حال تولید و فعالیت است.

بازدید استاندار اردبیل از آهن اسفنجی الماس آرتاویل

در ادامه سید حامد عامری، استاندار اردبیل اعلام کرد: مجموعه تولیدی آهن اسفنجی الماس آرتاویل تا دی ماه سال آینده در قالب شهرک تخصصی فولاد به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بازدید از روند احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل اظهار کرد: در این بازدید برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز و موضوعات زیست محیطی کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل تصمیمات لازم اتخاذ شد‌.

وی افزود: آب مورد نیاز کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل نه از آب‌های زیرزمینی یا آب شرب استان اردبیل، بلکه از پساب فاضلاب استان تأمین خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: درباره تأمین برق، تأمین گاز و طراحی انتقال گاز به کارخانه تولید آهن اسفنجی اردبیل نیز تصمیم‌گیری شد.

عاملی با اشاره به اهمیت توسعه این مجموعه بیان کرد: در این بازدید همچنین برای تأمین زمین مورد نیاز جهت توسعه مجموعه تولید آهن اسفنجی اردبیل تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی گفت: طی هفته‌های آینده کوره‌های احیا در مجموعه تولید آهن اسفنجی اردبیل نصب خواهد شد و امیدواریم مطابق زمان‌بندی اعلام‌شده برای تکمیل پروژه، این مجموعه در قالب شهرک تخصصی فولاد تا دی‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بهره برداری از ۲۰ طرح فولادی تا پایان سال

در ادامه بهره برداری از ۲۰ طرح فولادی تا پایان سال و تکمیل زنجیره فولاد در استان ایجاد اشتغال پایدار برای هم استانی‌ها را نوید می‌دهد.

سجاد رستمی، مدیر کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: استحصلال منیزیم از دولمیت در مجتمع سفید دشت، ذوب ۸۰۰ هزار تنی و نورد فولاد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.
وی افزود: با پیگیری در سازمان صمت مجوز و عملیات اجرایی بیش از ۲۰ طرح فولادی در استان آغاز می‌شود.

وی همچنین یادآور شد:‌ طرح ذوب فولاد ۸۰۰ هزار تُنی سفیددشت، استحصال منیزیم از دولومیت، نورد سرد فولاد، شمش و بیلت‌سازی فولاد شهرکرد و کارخانه لوازم‌خانگی از مهم‌ترین طرح‌های صنعتی شاخص چهارمحال و بختیاری است که در سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، تعداد معادن این استان تا نیمه دوم سال ۱۳۹۸ را ۲۰۰ مورد اعلام و تاکید کرد: از این تعداد ۹۰ معدن فعال بود و ۱۱۰ معدن به‌صورت غیرفعال در اختیار برخی افراد قرار داشت.

وی افزود:‌ به‌همین منظور معدن‌های بلاتکلیف پس از سلب صلاحیت، از طریق برگزاری مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار و به‌دنبال آن ۴۰ معدن جدید در استان فعال شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ هم‌اکنون ۴۰ معدن دیگر در استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت است.

افتتاح شرکت پایا فولاد کویر یزد

در ادامه در اردکان استان یزد شرکت صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت پایا فولاد کویر یزد در این خصوص به ایرنا گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه بخش خصوصی به میزان ۵ میلیاردرسال در سال ۹۳ و رویکرد اشتغال‌زائی نیروهای بومی به ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مسیر طریق الرضا ایجاد شده است و دارای کارخانجات سنگ‌شکن با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت یک میلیون تن در سال به انضمام زیرساخت‌ها و تأسیسات و ساختمان‌های جانبی است و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در جوار معادن بزرگ کشور از جمله چادرملو، چغارت و چاه‌گز راه اندازی شده است.

غلام شایق افزود: عملیات اجرایی بخش های مختلف این شرکت در سال های اخیر اجرا شد و فاز اول مجموعه کارخانجات پایا فولاد کویر یزد از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع و اواسط سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت از طریق بومی‌سازی ایجاد کارخانجات مشابه دیگر مانند گندله‌سازی، احیاء، ذوب، نورد و تولید مقاطع فولادی از بدو استخراج تا ارائه به بازار مصرف‌کننده هدف گذاری شده است..

بهره‌برداری از پروژه فولاد مکران در یک سال آینده

در ادامه مسئول اداره منطقه آزاد چابهار با اعلام اینکه در سال آینده پروژه فولاد مکران با ظرفیت تولید ۱.۶  میلیون تن آهن اسفنجی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیشنهاد اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد در مسیر ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

نصرالله ابراهیمی با بیان اینکه فاز اول پروژه فولاد مکران منطقه آزاد چابهار با ظرفیت ۱.۶  میلیون تنی آهن اسفنجی در این منطقه یکی از پروژه‌های مهم اشتغال‌زا و کارآفرین است، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار حمایت‌های لازم از این مجموعه و به‌عنوان شریک مطابق قانون تمام تعهدات خود را انجام داده است.

وی تصریح کرد: براساس برنامه زمان‌بندی اعلامی از طرف شرکت باید پروژه در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسید، در حالی پیشرفت واقعی پروژه تا زمان تحویل کمتر از ۱۰ درصد بود. مستند به قوانین و مقررات جاری در مناطق  باید تغییراتی در قرارداد اعمال می‌شد و از سوی دیگر ۱۰۰ هکتار زمین نیز به دلیل قرار گرفتن در حریم مسیر جایگزین شد که این موضوع نیز برای مذاکرات زمان‌بر بود.

آغاز عملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور

در ادامه ملیات اجرایی فاز نخست بزرگترین مجموعه صنعتی فروآلیاژ شمال شرق کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در شیروان آغاز شد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح مجموعه صنعتی فروآلیاژ  به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح یاد شده با سرمایه گذاری ایمیدرو و در سه فاز اجرا می شود که تنها سرمایه گذاری فاز نخست آن ۱۴ هزار میلیارد ریال است که برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می کند که۴۳۰ نفر آن بصورت مستقیم خواهد بود.

علی جدی عنوان کرد: ظرفیت تولید فاز نخست آن ۴۰ هزار تن در سال است و محصول فاز اول آن فروسیلیکو منگنز و محصولات فاز دوم و سوم آن نیز فرو منگنز، فروکروم، فروسیلیس و ترکیبات آن خواهد بود.

فروآلیاژها اصطلاحی است که برای شناسایی آلیاژهای مختلف آهن با نسبت زیاد یک یا چند عنصر دیگر استفاده می شود و این نوع محصول در ساخت فولاد و آلیاژها بکار می‌روند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سفر وزیر صمت به این شهرستان همچنین عملیات اجرایی ساخت ۱۵ سوله کارگاهی، تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و پست ۲۲ مگاوات برق آغاز می شود.

جدی خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور به این استان، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای کل استان مصوب شد و همچنین در بخش وزرات نیرو، ۱۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با هزینه کرد این میزان اعتبار چهره و غبار محرومیت از استان کمتر خواهد شد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

تکمیل زنجیره فولاد به افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی می‌انجامد

در ادامه معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره تولید در حوزه صنعت به افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی می‌انجامد.

مهدی برادران در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: تکمیل زنجیره فولاد با ارزش افزوده بالا و اشتغال‌زایی قابل‌توجه از مهم‌ترین برنامه‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و است.

وی افزود. صاحبان واحدهای تولیدی دارای شرایط و منابع مالی مناسب  برای تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌شود.

برادران تصریح کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل با کمک استانداران و تلاش مجموعه مدیران مرتبط در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: برای حمایت از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به‌منظور توسعه کارخانه تولید چادر مشکی حجاب شهرکرد ۱۰ هزار میلیارد ریال در سفر رییس‌جمهور اختصاص یافت.

برادران اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری باعث جهش و تحول در بخش‌های مختلف این استان می‌شود که باید در اولویت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *