اجرای سیاست عرضه برق در بورس انرژی به صلاح نیست

یک فعال صنعت فولاد گفت: اجرای سیاست و مکانیزم عرضه برق در بورس انرژی در شرایط حاضر به هیچ عنوان به صلاح صنعت فولاد و واحدهای تولیده محصولات فولادی نیست و سبب آشفته تر شدن بازار ، ازبین رفتن تولید و حذف مشاغل خرد و متوسط خواهد شد.

حسین بختیاری درگفتگو با فولادبان با اشاره به اظهارات وزير نيرو مبنی بر فروش برق از طريق بورس انرژی و مبتنی بر مکانیزم  عرضه و تقاضا افزود: این طرح چند ایراد دارد که اولین ایراد آن اینکه اگر قرار است مکانیزم فروش برق از طریق بورس انرژی باشد باید تولید کننده بتواند محصول خود را نیز بر اساس عرضه و تقاضا به فروش برساند نه اینکه محصولات خود را با نرخ های دستوری بفروشد و انرژی را با نرخ آزاد تهیه کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهم اکنون با کمبود برق مواجه است و عرضه کمتر از تقاضاست بنظرمی رسد اجرای این سیاست سبب افزایش غیرمنطقی بهای برق و ضرر و زیان تولید کنندگان خواهد شد و در شرایط فعلی سود آن تنها به جیب دولت می‌رود که  بتواند بخشی از کسر بودجه خود را جبران کند .

معاون فروش فولاد خراسان با اشاره به اینکه به عنوان یک فعال صنعت و تولیدکننده محصولات فولادی در این حوزه مشغول به کار است تصریح کرد: اجرای این سیاست در شرایط فعلی به هیچ عنوان به صلاح نیست و سبب آشفته تر شدن بازار ، ازبین رفتن تولید و حذف مشاغل خرد و متوسط خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *