بازار آهن و فولاد از رونق افتاد/طرح های مسکن دولت بازار را از رکود نجات می‌دهد؟

یک فعال بازار آهن و فولاد از کاهش اندک و ثبات نسبی قیمت در اغلب محصولات فولادی و آهن آلات در بازار خبر داد.

محمد صادق چیت‌ساز در گفت و گو فولادبان درباره قیمت محصولات فولادی در بازار آهن و فولاد اظهار داشت: بازار محصولات فولادی و آهن آلات هفته گذشته از آرامش نسبی و ثبات قیمتی برخوردار بود و حتی قیمت محصولات فولادی در هفته قبل نسبت به هفته قبل تر اندکی کاهش داشته است.

وی با انتقاد از قیمت گذاری بالای محصولات فولادی در بورس کالا افزود: محصولاتی مانند تیرآهن و میلگرد که در یک هفته در بورس کالا عرضه شده، قیمت‌ها در ابتدا و انتهای هفته نوسانی و متغیر بوده و محصولاتی که برای مثال در چند روز اخیر از بورس کالا خریداری می شود با محصولاتی که چند روز قبل خریداری شده قیمت پایین تری دارد و همین امر عاملی برای کاهش تقاضا از بورس کالا شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد کشور پیش بینی کرد: با ثبات قیمت‌ها در بورس کالا احتمال دارد بعد از  دهه محرم و ماه محرم بازار آهن و فولاد بهتر شود و رونق بیشتری بگیرد.

چیت‌ساز همچنین با اشاره به کاهش صدور مجوزهای ساختمانی گفت: روزهای گرم تابستان فصل ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی است اما در حال حاضر ساخت و سازها به دلیل صادر نشدن پروانه ساختمانی و مجوزهای عمرانی برای ساخت و ساز عملا متوقف و به حداقل رسیده و همین امر موجب کاهش مصرف آهن آلات و محصولات فولادی شده است.

وی افزود: با آغاز فعالیت های عمرانی بویژه طرح ملی مسکن برای ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی به احتمال زیاد این رکود شکسته و بازار فعال خواهد شد ولی درحال حاضر هیچ طرح و پروژه ای برای مسکن ملی راه اندازی نشده است و بازار هم انرژی خاصی ندارد و شاید پس از ماه محرم بازار رونق بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *