کاهش دخالت دولت مستلزم یکصدایی انجمن ها و تشکل ها است

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدروگفت: دولت ها در تمام دنیا نقش سیاست گزاری اقتصادی را برعهده دارند ونه فقط دربخش تولید بلکه در حوزه مصرف کنندگان و زنجیره پایین دست هم مداخلات اقتصادی قابل مشاهده است.

امیر صباغ درگفتگو با پایگاه خبری فولادبان افزود: در تمام دنیا دولت در سیاست گزاری محصولات صنعتی بویژه صنایع فولاد نقش تنظیم گری دارد و بطور جدی در آن دخالت می کند.

وی با اشاره به مداخلات دولت در سیاست های اقتصادی یا واگذاری این تصمیمات به بخش خصوصی تصریح کرد: باید بین دخالت دولت بعنوان تعیین کننده قیمت  با تنظیم گری و تهسیل گری و نقش های حاکمیتی تفکیک قائل شد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدروگفت: دولت چین مشوق های صادراتی 15 درصدی در صنعت فولاد وضع یا آن را حذف می کند، یا عوارض صادراتی روی برخی از محصولات فولادی مثل فروآلیاژها وضع می کند، یا دولت روسیه  بر صادرات محصولات فولادی عوارض وضع می کند؛ این ها بخشی از وظایف دولت در حوزه تنظیم گری است.

صباغ افزود: تنظیم گری دولت فقط مختص حوزه تولید و سهامداری صنعت فولاد نیست بلکه مداخله و تنظیم گری دولت در حوزه مصرف کنندگان و زنجیره پایین دست هم قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: چنانچه تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی بتوانند مسئولیت تصدی گری و تنظیم گری را برعهده بگیرند طبیعتا دولت می تواند نقش خود را در زنجیره فولاد و حتی دیگر صنایع کمرنگ تر کند.

مدیراقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو ادامه داد:برای دستیابی به نقطه مطلوب و کاهش مداخلات دولت باید انجمن ها و تشکل ها صدای واحدی در حوزه فعالیت اشان داشته باشند و این صدای واحد در دولت از آنها شنیده شود تا نظرات تخصصی و کارشناسی جایگزین تنظیم گری و مداخلات دولت شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *