چین قصد دارد تا سال 2025 تولید کنسانتره سنگ‌آهن را به 100 میلیون تن برساند

هدف تولیدکنندگان سنگ‌آهن چین افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن داخلی به 100 میلیون تن تا پایان چهاردهمین برنامه پنج‌ساله توسعه این کشور است.

به گزارش فولادبان،لو تیجون معاون انجمن آهن و فولاد چین (CISA) گفت: تولیدکنندگان سنگ‌آهن چینی قصد دارند تولید کنسانتره سنگ‌آهن داخلی را تا پایان چهاردهمین برنامه پنج‌ساله توسعه چین به 100 میلیون تن افزایش دهند.

لو تیجون افزود: «امید می‌رود که اکثر شرکت‌های سنگ‌آهن با یکدیگر همکاری کنند تا تولید کنسانتره سنگ‌آهن داخلی را بیش از 100 میلیون تن در طول دوره چهاردهمین برنامه پنج‌ساله افزایش دهند.»

او همچنین تأثیرات مثبت سیاست کنترل دوگانه چین را برجسته کرد. او گفت که این سیاست نقش حیاتی در کنترل تولید فولاد خام کشور و همچنین افزایش قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن داشته است و قیمت‌ها را به محدوده معقولی کاهش می‌دهد.

در سال‌های اخیر، توسعه معادن سنگ‌آهن چین توسط عواملی مانند ایمنی، محیط زیست، اکولوژی و منابع، محدود شده است. معاون CISA در این باره گفت: علاوه بر این، هزینه‌های بالا و مالیات‌های سنگین بر تولید و عملیات، پیشرفت پروژه‌های معادن جدید را بسیار محدود کرده است. وی همچنین به برنامه‌های آتی و مطالعات تحقیقاتی انجام شده برای توسعه و بهبود منابع سنگ‌آهن در چین اشاره کرد.

لو تیجون گفت: اخیراً ادارات مربوطه در حال مطالعه و حمایت از بهبود قابلیت تضمین منابع سنگ‌آهن داخلی هستند و CISA از نزدیک با این کار همکاری خواهد کرد. این نه تنها به توسعه منابع سنگ‌آهن در خارج از کشور کمک می‌کند و به توسعه سریع پروژه‌های سنگ‌آهن با کیفیت بالا مانند پروژه سنگ‌آهن سیماندو در گینه کمک می‌کند، بلکه سیستم قیمت‌گذاری سنگ‌آهن را عادلانه‌تر، شفاف‌تر و معقول‌تر می‌کند. وی افزود که ضمانت منابع سنگ‌آهن را به طور مشترک ترویج می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *