پیش بینی یک فعال بازار از قیمت فولاد و آهن تا مهرماه/ ترکیه و هند هم به دامپینگ در بازار جهانی فولاد روی آوردند

یک فعال بازار آهن و فولاد از افزایش اندک قیمت‌ها در بازار در یک هفته اخیر خبرداد و اعلام کرد: هفته آینده نیز قیمت ها همراه با ثبات و افزایش اندک در پایه قیمت فعلی در بازار آهن و فولاد خواهد بود.

محمد صادق چیت‌سازدر گفتگو فولادبان اظهارداشت: سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته یعنی 11 و 12 مردادماه تقاضا در بازار آهن و فولاد اندکی افزایش یافت که موجب تغییر قیمت‌ها و افزایش آن شد و اثرات این افزایش قیمت در هفته قبل یعنی 18 و 19 مرداد قابل مشاهده بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت تمام محصولات فولادی از جمله شمش و اسلب در هفته گذشته، گفت: قیمت محصولات فولادی از جمله میلگرد در روز چهارشنبه 15200 تومان، تیرآهن 17000 تومان و ورق اکسین با توجه به ضخامت ورق هر کیلوگرم بین 24000 تا 25000 تومان معامله شد در حالی که هفته قبل قیمت میلگرد بین 13800 تا 14000 تومان و قیمت ورق اکسین با توجه به ضخامت ان 22800 تومان بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی توزیع کنندگان آهن و فولاد کشور با اشاره به انجام معاملات خوب در بورس کالا در هفته ای که گذشت، ادامه داد: این هفته بورس کالا نیز فعالیت قابل قبولی داشت بدین ترتیب که 68 هزار تن میلگرد و 200 هزار تن نبشی و ناودانی معامله شد.

چیت ساز از عوامل موثر بر افزایش قیمت بازار اهن و فولاد داخلی را موضوع برجام دانست و تصریح کرد: از آنجا که احتمال توافق برجام وجود دارد، بازار اهن و فولاد با اندکی افزایش همراه شد و پایان فصل تابستان و اتمام پروژه ها و طرح های عمرانی از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت‌ها بود که البته تشویق سرمایه گذاران به خرید از بورس با داشتن کد بورسی هم در این افزایش قیمت بی تاثیر نبود و موجب شد افراد جدیدی وارد بازار آهن شوند.

وی درباره پیش بینی بازار هفته آینده نیز گفت: قیمت‌های فعلی هفته آینده با کمی افزایش همراه خواهد شد و امیدواریم بازار به ثبات بیشتری برسد.

این فعال بازار آهن و فولاد با اشاره به کاهش قیمت آهن و فولاد در بازارهای جهانی تصریح کرد: علت کاهش قیمت فعلی در بازارهای جهانی زیرفروشی محصولات فولادی چین و روسیه در بازارهای جهانی است به طوری که ترکیه و هند نیز حدود ده روزی می‌شود در رقابت با چین و  روسیه، زیر فروشی را آغاز کرده‌اند و طبعا روی قیمت‌های جهانی اثر می‌گذارد.

چیت ساز درباره پیش بینی قیمت‌‌ها تا پایان شهریور افزود: قیمت‌ها تا پایان شهریور با اندکی افزایش باقی می ماند و با آغاز فعالیت‌های ساختمان سازی در چین، روند قیمت‌ها به تدریج افزایش بیشتری خواهد یافت و قیمت جهانی ناچار است بالا برود و قیمت آهن و فولاد در اواخر شهریورمان و اواسط مهرماه مطمئنا با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *